tore- Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Jeg har hatt xp i en uke nå, jeg tok clean install på c disken til xp. alt funker greit og fint, men jeg likte ikke xp, og skal tilbake til win2k. Men da jeg tok format c:, brukte boot disker og la inn win2k klarte den kun å se/lese disk c, disk d,e,f,h så den, så strl. på dem, men klarte ikke å åpne dem på noen måte. Jeg fikk høre at winxp har et annet ntfs system en hva win2k har. Er det noen måte å fikse dette på eller? Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 win2k og xp har så langt jeg vet samme ntfs system, så det burde ikke være noen forskjell der. Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Sørg for at du har siste service pack da for sikkerhets skyld. Men jeg tror også at NTFS skal være lik mellom 2K og XP. kelv Lenke til kommentar
Silence Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Jeg mener å huske at Partition Magic 7 skal klare å konverte NTFS 5.1 til Win2K NTFS (?) Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Fikk du lagt inn Win2000 eller stoppet det under installasjonen? Har du oppgradert disken til dynamisk disk? Har du satt rettigheter på diskene? Lenke til kommentar
tore- Skrevet 27. november 2001 Forfatter Del Skrevet 27. november 2001 Har ikke satt teite feil som f.eks rettigheter. Klarte instalasjonen helt fint, ingen feil what so over. DMA mode er on. [ Denne Melding var redigert av: tore- på 2001-11-27 21:53 ] Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Jeg sleit litt da jeg byttet ut 2K server til 2K pro, problemet var akkurat det samme, kunne kun lese diskene, ikke skrive. fikk heller ikke sette nye rettigheter på diskene. feilen løste jeg med det at jeg overtok eier over diskene, dette gjorde jeg via avansert rettigheter -> eiger -> ta over eierskap Lenke til kommentar
tore- Skrevet 27. november 2001 Forfatter Del Skrevet 27. november 2001 du har vel ikke engelsk og? kan aldri huske å ha sett det der, screen shot hvis du er skikkelig grei :smile: Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Properties på disken, security, advanced, owner, Husk å slå på "replace owner on subcontainers and objects" kelv Lenke til kommentar
mammut Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Ikke samme NTFS format på win2k pro og winxp nei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå