Gå til innhold

Logitech OEM UltraX vs DiNovo (Minitest)

Anbefalte innlegg

Er det noen som har begge tastaturene og kan si noe om tastefølelsen?

Jeg har DiNovo tastaturet for tiden og det er veldig bra men det er litt mye motstand i tastene, jeg savner feeling fra Dell Inspiron 8100'n min der det omtrent ikke var nødvendig å trykke på tastene i det hele tatt, gjorde touch typing til en drøm!

Skal bestille litt ting på komplett idag allikevel og vurderer å hive på et UltraX tastatur :)

Endret av benjamin84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ikke prøvd dinuvo, men ultrax er for meg det beste tastaturet jeg har skrevet på.

liker sjøl laptoptastatur-typen da...

Kjøpte dette fordi jeg var lei av trådløst tastatur, og dette er enkelt, rimelig, og lite dilldallknapper som jeg bruker ekstremt sjeldent allikevel :-)

bertie

Lenke til kommentar

Ok dette høres muligens teit ut men hvordan "føles" tastaturet? Tastaturet på Dell'n gir fra seg et markant "klikk", og man kjenner tydelig at det, eh, bånner ut. DiNovo tastene føles en anelse mer myke, trenger litt mer kraft men flekser også mer etter de er trykket ned. Er dette som i mine øyne gjør de mindre responsive og mindre gode til touchtyping.

Lenke til kommentar

har ultraX,og bør nevnes at spacetasten løsna etter en ukes "intens" bruk. Skriver altså endel.Ellers liker jeg tastaturet veldig godt, gode taster, knappene virker solide (med unntak av space da).Tastene er det i mine øyne god "sprett" i, man trenger trykke akkurat passe før tasten reagerer.

Endret av Elwiz
Lenke til kommentar

har liten muskelkraft selv, så det er litt vanskelig for meg å forklare hvordan de kjennes ut, men jeg kan tro at de kan føles litt "lette" for personer som er vant til "vanlige" litt mer "tykke" tastaturer. For min egen del må jeg si at tastene gir veldig god respons. Vil si at det er ganske kort "vandring" på tastene, akkurat som på de fleste bærbare jeg har vært borti. Men det er jo fullsize, så det er rett og slett et meget bra tastatur...

vil anbefale tastaturet, men har som sagt ikke prøvd DiNovotastaturet...

bertie

Lenke til kommentar

Fikk UltraX tastaturet igår, og det er faktisk en hel del forskjell i tastene. UltraX tastene krever mindre krefter for å trykkes ned, og føles mer kontante i tilbakemeldingen. De lager også en mye mer laptop aktig lyd enn DiNovo tastaturet, med en markant klikking fremfor de mer dempede tastene på det dyrere tastaturet. Lyden gjenspeiler forøvrig tastefølelsen, mer "feedback"

Konklusjon: UltraX er bedre å skrive på, DiNovo er bedre å se på og har flere mediafunksjoner.

Er litt i tvil om hvor lenge UltraX tastaturet kommer til å overleve egentlig. Selve tastaturet virker veldig solid men tastene er en smule løse (om du rister på tastaturet så hører du de skrangler litt).

Vel vel, til 270kr så var det uten tvil verd det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...