Speik Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Er "indie" bare en forkortelse for independant og bare en betegnelse på at musikken er produsert av bandet selv? Eller har det noe med selve musikken å gjøre, liksom går det an å høre at noe er indie (bortsett fra kanskje dårlig produksjon?) Har aldri forstått dette. Lenke til kommentar
someOen Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Har hørt en del på Steven Wilson greier i det siste, veldig bra musikk. Men hvilken sjanger er egentlig Porcupine Tree? Mange sier prog rock, selv om jeg har lest at Steven selv er uenig. Og hvilken sjanger vil dere si Blackfield er? Lenke til kommentar
Speik Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Steven Wilson hater sjangere. Han kaller PF for pop. Lenke til kommentar
someOen Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Jeg kan gå med på at Blackfield er pop, men ikke Porcupine Tree. Vi sier rock. Lenke til kommentar
MoonJazz Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Turbonegers Party Animal plate er satt som Metal på iTunesen til en kompis av meg, har ikke platen selv så ikke vet jeg. Men en ting er sikkert, Party Animals er ikke en Metal plate. Lenke til kommentar
DeathBabe Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Nei.. Det er mer Rock 'N Roll Lenke til kommentar
DeathBabe Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Men det er litt kjedelig plate, da... Lenke til kommentar
Speik Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Er "indie" bare en forkortelse for independant og bare en betegnelse på at musikken er produsert av bandet selv? Eller har det noe med selve musikken å gjøre, liksom går det an å høre at noe er indie (bortsett fra kanskje dårlig produksjon?) Har aldri forstått dette. Bump! Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Hjelper dette? http://en.wikipedia.org/wiki/Indie_rock Indie rock is genre of alternative rock that primarily exists in the independent underground music scene. The term "indie rock" is in reference to artists that are or were unsigned, or have signed to independent record labels, rather than major record labels. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Håper jeg kan bruke sjangertråden til å også finne sanger i en sjanger jeg har lyst på. Det jeg leter etter er flere sanger som er noe ala Planet Caravan - Pantera og I could have lied - RHCP. Sanger som er litt "svevende" og rolige, men allikevel ikke er helt ballade-tirade fra Celine Dion type-ting. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Hjelper dette? http://en.wikipedia.org/wiki/Indie_rock Indie rock is genre of alternative rock that primarily exists in the independent underground music scene. The term "indie rock" is in reference to artists that are or were unsigned, or have signed to independent record labels, rather than major record labels. Så det er altså umulig å høre at musikken er indie, man må altså vite hvilket plateselskap de er på? Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 (endret) Hvilke kategori går sangen går under? Altså: Rock, Pop etc.. Endret 30. august 2009 av EMS15 Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Boyband-wannabe-pianorock? Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) Skal man tro Wikipedia: In preparation for the release of Mercenaries 2, Electronic Arts opened a commercial campaign in August 2008, with scenes of the plot of the game in a stylized world, featuring background music reminiscent of a "hip-hop musical" singing about how the protagonists are going to get revenge for getting shot in the buttocks and getting no pay to boot. The title is simply "Oh No You Didn't". Endret 4. september 2009 av HalogenpæreUtenLys Lenke til kommentar
sandinista Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) Piano-pop-hiphop-boyband? Høres vel ut som en god gammeldags boybandlåt spør du meg. Edit: skremmende hvor mye den fengte Endret 4. september 2009 av sandinista Lenke til kommentar
knottsau Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Hva betyr egentlig betegnelsen "core"? Som i hardcore, metalcore, deathcore osv. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Hardcore er vel en egen sjanger i seg selv, det at det heter metalcore er fordi den blander heavy metal med hardcore Lenke til kommentar
Humber Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Hei usikker på om dette er rett sted å poste, men prøver meg. Jeg er ute etter en type musikk, tror det er en egen sjanger. Jeg har ingen eksempler å gi dere, men kan prøve å beskrive som best jeg kan: Det er veldig "piggtrådmusikk" som mange kaller det. Mener å ha fått med meg a trommeslageren blir sett på som den viktigste i bandet. Han slutter aldri å spille. Gitarene spiller veldig grovt og bare noen få noter av gangen før de tar en pause. I disse pausene spiller trommene. Tror ikke det er noen særlig vokalist, i alle fall en som synger lite. Usikker på om disse artistene har på seg demoniske masker og slikt eller om de er mer normale som lamb of god. Når jeg tenker meg om så har jeg et eksempel, den er nesten (så og si) som denne: Se filmen hos Youtube http://www.youtube.com/watch?v=kHdopiRlgyA Så ser dere på 3:50...det er akkurat den typen jeg er ute etter takker for alle svar og all hjelp Lenke til kommentar
HValder Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Nokon spesiell grunn til at du spør? Hadde vore greiare dersom eg hadde ein setting til det. Lamb of God er eit samansurr av så mange forskjellige sjangrar at dei er vanskeleg å definere som det eine eller andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå