krage83 Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Har satt sammen en maskin i dag, og valgte da å kjøpe et PCI skjermkort til den, men av en eller annen grunn får jeg ikke noe skjermbilde i det hele tatt, er det slik at hovedkort som ahr agp port krever et skjermkort som står i AGP porten? Har lest gjennom manualen til hovedkortet, men finner ikke noe om dette i den. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Står det noe om disable AGP i BIOS? Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Kan nokk hende det gjør det, men i og med at jeg ikke får opp noe skjermbilde i det hele tatt når jeg starter opp maskinen så kan jeg naturlignokk ikke lese i bios :/ Altså skjermen viser ikke noe bilde noengang. Jeg har testet skjermen på en annen maskin og da fungerte skjermen, så feilkilden ligger garantert i maskinen og ikke skjermen. Lenke til kommentar
gundik Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Har akkurat samme problemet på en pc her. Fint hvis du sier i fra dersom du finner ut av det... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Kan nokk hende det gjør det, men i og med at jeg ikke får opp noe skjermbilde i det hele tatt når jeg starter opp maskinen så kan jeg naturlignokk ikke lese i bios :/ Altså skjermen viser ikke noe bilde noengang. Jeg har testet skjermen på en annen maskin og da fungerte skjermen, så feilkilden ligger garantert i maskinen og ikke skjermen. Har du testet med et AGP-skjermkort i den samme maskinen? Eller et hvilket som helst annet skjermkort? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 I teorien SKAL det ikke ha noe å si om det er AGP-port der eller ikke. PCI skjermkort skal fungere uansett. Jeg har selv hatt maskin med AGP + 2 stk eldgamle PCI skjermkort for å kjøre 4 skjermer på en gang. Det gikk fint. I bios er det en innstilling som heter "primary graphics device" og valg mellom PCI og AGP. Den innstillingen har bare noe å si når man har både AGP og PCI skjermkort i maskinen samtidig. Når man bare har ett kort (f.eks PCI) så booter man via det eneste skjermkortet likevel. Hvis du trykker "del" så skal bios komme opp på den skjermen som er tilkoblet dene ene skjermkortet du har. Har du sjekket at skjermen er tilkoblet det riktige skjermkortet? Er det kun ett skjermkort tilkoblet i maskinen? Hvis ikke så kan du prøve med skjermen tilkoblet en av de andre skjermutgangene. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Det kan hende BIOS forventer AGP kort i oppstart. Så kanskje må du ha et AGP kort bare for å få stillt inn BIOS til å bruke PCI kortet? Mener å huske at når du har et AGP og et PCI kort så er PCI kortet helt mørkt inntil Windows har startet. Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 Er bare et skjermkort i maskinen et PCI skjermkort, så er ingen andre plasser å sette i kabelen. Jeg har skjekket at kabelen sto skikkelig i, har også testet med en annen skjerm. Har ikke testet med et kort i AGP porten, men skal gjøre det nå snart. Jeg har levert PCI kortet tilbake til selger for å få det testet. Som sagt finner jeg ikke noe i manualen for hovedkortet anngående agp/pci skjermkort, nå har jeg ikke lest gjennom innstilingene for bios, men det er kansje verdt å gjøre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå