Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nytt Tråløst nettverk

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har for øyeblikket et kablet nettverk i en leilighet på ca 64kvadrat.

Skal nå oppgradere til tråløst, men har ikke så mye erfaring eller spesielt peiling på tråløst.

Jeg sitter nå med en SMC Barricade Router http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121673&cks=PLS , er veldig fornøyd med den.

Så spørsmålet mitt er om jeg skal kjøpe en tråløs router eller bare et aksesspunkt. Er det noe å hente her ang pris ytelse ?

om jeg har forstått d riktig så er et aksesspunkt bare en sender jeg kan koble til routeren min for å få tråløse signal? hvilken løsning er enklest ?

kom gjerne med forslag til produkter, men husk leiligheten er bare på 64kvadrat over en etasje, så trenger kanskje ikke et alt for bra signal.. pris er viktig.

bruksområde: surfing, fildeling i ny og ned, og litt online gaming

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rent umiddelbart: Gå for et aksesspunkt. Da slipper du styret som ofte følger med 2 rutere i ett nettverk.

om jeg hadde gått for en trådløs router så hadde jeg vel bare droppet den smc routeren jeg har i dag, sjønner ikke vitsen med 2 ?

Lenke til kommentar

okay, var ikke så dyr den linksysen, tror jeg går for den =)

noen forslag til et billig nettverkskort?

usb eller pci ?

Hørt at noen kort ikke trives spesielt bra med forskjellige routere, er greit om man vet at anbefalingene passer bra sammen..

takker for alle svar/anbefalinger =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...