Momo Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Hei. Noen som vet hvilken av disse to CPU'ene som vil yte best? Mo Mo Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 (endret) All over så vil en Celeron D (320) 2,4Ghz yte ca tilsvarende en Celeron 3,1/3,2Ghz. Dvs at en Celeron D (320) 2,4Ghz er raskere enn en Celeron 2,7Ghz. Endret 24. august 2005 av el_salvad Lenke til kommentar
Momo Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Ok, flott, men hvorfor vil ikke en Celeron D 2,4 Ghz funke på mitt Colombia HK? Der sitter det nemlig en Celeron 2,7 Ghz i dag... Helt stille ble det når jeg satte inn den nye prosessoren... Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Ok, flott, men hvorfor vil ikke en Celeron D 2,4 Ghz funke på mitt Colombia HK? Der sitter det nemlig en Celeron 2,7 Ghz i dag... Helt stille ble det når jeg satte inn den nye prosessoren... Regner med det er samme sokkel Nei, men det kan godt hende du må installere OS på nytt? Lenke til kommentar
Momo Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Samme sokkel ja. Men det er altså ingen reaksjon, ingen bootscreen, ingenting, bare prosessorvifta går... Så det er noe som ikke stemmer... Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Sikker på at hovedkortet ditt støtter Celeron D/Prescott? Lenke til kommentar
Momo Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Skal støtte prosessorer opptil 2,8 Ghz. Så det er en innebygd forskjell på Celeron og Celeron D? Som kan ha effekt på HK? Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 (endret) Celeron D har Prescott-kjernen, er ikke alle eldre hovedkort som virker uten videre med disse. Kan hende en BIOS-oppdatering kan hjelpe. Endret 24. august 2005 av Kamerat Lenke til kommentar
Momo Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Det er ingen biosoppdatering til den dritten av et hovedkort jeg har... Det er prisen for å kjøpe på Lefdal... Packard Bell meg i rompa! Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Sånn er det desverre og det er vel forhåpentligvis siste gang du gjør det. Vil anbefale deg å få tak i en brukt Pentium 4 Northwood om du vil ha noen ytelsesøkning på maskinen din uten å oppgradere noe annet. Lenke til kommentar
Momo Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Det var billig da. Naturlig nok. Neste gang blir det om ikke casemodding så blir det litt vassere og sjølbygging. Moro det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå