Bjørnli Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 (endret) kjører nå laptop med internett via switch, går fint til den stasjonære, men ikke til laptop, hvorfor ikke? den finner gateway osv. men alt av internettfunksjoner fungerer ikke... Endret 24. august 2005 av Zaft Lenke til kommentar
nokiakiller Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 (endret) ooops jeg bør lære meg og lese bedre Endret 24. august 2005 av nokiakiller Lenke til kommentar
Nor-MAL Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 (endret) Sikkert fordi den prøver å skaffe public ip, og kanskje ISP'en (interettleverandøren) din ikke gir deg mer enn 1, i så fall må du aktivere dhcp/nat funskjonen på routeren i bredbåndsadapteret ditt, fordi den har sikkert det. Da deler pc'ene samme ip adresse til internett. Edit: Hmm, jeg ser at du har tele2, og de gir ut 3 ip addresser, så skal vel ikke være det... Endret 24. august 2005 av Nor-MAL Lenke til kommentar
ventle Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Dersom han bruker switch er det vel ikke et ad-hoc nettverk, snarere ett LAN... dette kan være det klassiske problemet at du ikke har bedt pc'n om å automatisk ta imot IP og DNS-adresse. prøv Start->Run/kjør->skriv 'cmd'->skriv ipconfig /renew og se om du får noen feilmeldinger der. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 har btw tele2 og hatt lan før og det har gått bra, mistenker en firewall som ligger på laptoppen fra forige eier, får ikke sett om det er den som blocker eller ei, skal få passord til den en av dagene:P men takk for hjelpen folkens Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 prøv Start->Run/kjør->skriv 'cmd'->skriv ipconfig /renew og se om du får noen feilmeldinger der. alt står riktig der, ingen feilmeldinger der, btw, fant ut at steam fungerer via nett der nå, det er det eneste også, så er nok firewallen ja.. Lenke til kommentar
Nor-MAL Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Ja, bruk Start->Run/kjør->skriv 'cmd'->skriv ipconfig /release først helst, fordi i noen tilfeller så løser ikke Start->Run/kjør->skriv 'cmd'->skriv ipconfig /renew noe hvis ikke det gjøres først. Hvis det er en ip som starter på 169, 168 eller 10, så er de to sistenenvte at du har fått tildelt local dhcp addresse, men førstenevnte at du ikke fikk tak i noen ip addresse noe sted... Du burde sjekke om du har få tildelt ip addresse automatisk i TC/ip protocollen i egenskaper på nettverksadapteret du skal bruke i nettverkstilkoblinger Lenke til kommentar
Nor-MAL Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Hmm, er det bare IE som tuller, da kan du bruke den veiledningen til internettkobling som du får gjennom verktøy-> tilkoblinger så trykk sett opp, det har hjulpet for meg på windows xp... =/ Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 har prøvd det også, verken IE, msn, opera, firefox eller noe annet funker, kun steam...garrantert en firewall Lenke til kommentar
Nor-MAL Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Hmm, er det windows firewall ute å går igjen? ihvertfall det sikkerhetssenteret syntes mp3 filer jeg får fra en hard rocker som lager musikk virker farlige når jeg får dem på msn, så den sletter dem =P Funnet en veldig enkel vei rundt det, bare å kopiere filen før du prøver å åpne den i msn, ikke giddet å finne ut hvordan jeg fjerner det enda, bruker ikke winxp hjemme =P Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 ikke windows, men trend micro officescan eller noe heter det... Lenke til kommentar
ventle Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 I så fall vil jeg anbefale en kaldstart av maskina, som utføres ved å formatere harddisken og starte fra scratch med å legge inn OS/drivere/programmer. Kan være greit uansett tilfelle hvis det er en gammel installasjon med mye dritt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå