Gå til innhold

Hvilket telezoom linse?

Anbefalte innlegg

hvis jeg kjøper meg nikon d 70 eller canon eos 350 ,hvilken pris,og hvilken linse skal jeg kjøpe for å få en like lysstærk linse,telelinse,som det man finner på(tilsvarende) feks panasonic fz20/30 eller samsung pro 815?dvs 28-300mm-430 mm eller lignede?hvilken pris snakker vi om da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvis jeg kjøper meg  nikon d 70 eller canon eos 350 ,hvilken pris,og hvilken linse skal jeg kjøpe for å få en like lysstærk linse,telelinse,som det man finner på(tilsvarende) feks panasonic fz20/30 eller samsung pro 815?dvs 28-300mm-430 mm eller lignede?hvilken pris snakker vi om da?

En 28-430mm med god lysstyrke skal du lete lenge etter...

Må nok bli noe alla 70-200mm F/2.8 som koster rundt 6-12000,- avhengig av produsent.

Endret av TheDarkListener
Lenke til kommentar

Det er umulig å gi et absolutt svar siden du ikke sammenligner likt mot likt.

Et speilreflekskamera gir brukbare bilder i mye mindre lys sånn at der du må ha f/2.8 på et kompaktkamera så greier du deg med 5.6 eller dårligere på et speilrefleks.

Et Sigma 18-200 objektiv koster 3342 og tilsvarer 28-320 mm. Det er aldri noen god ide å satse alt på et objektiv hvis man ikke må. Man vil få betydelig bedre kvalitet med flere spesialiserte objektiver.

Lenke til kommentar

Standard optikken suppleret med en sigma Canon 70-300 USM eller Sigma 70-300 APO Makro II er nok en af de billigeste løsninger, der samtidigt giver en fornuftig billedkvalitet. koster begge omkring 2000

Hold dig fra de billigeste linser fra canon - USM linserne er lige trinet over.

Du kan evt. erstatte standard optikken med Sigma 18-125 mm eller canon 28-105 mm de koster begge omkring 2000.

hvis du vægter lysstyrken højt på den korte tele er Tamron 28-70 f.2,8 nok en af de billigeste muligheder.

Lenke til kommentar
Må nok bli noe alla 70-200mm F/2.8 som koster rundt 6-8000,- avhengig av produsent.

Nå er det vel Sigma sin som ligger på 6-7000, mens Canon sin 2,8L ligger på 11600.- ny i Norge.

Forøvrig er Canon 70-200 2.8L helt rå, sylskarp og fin.

Endret av andreash
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...