Gå til innhold

Slettet etter en tid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var nå litt voldsomt. Vi vet ennå ikke hvem som skjøt, eller hvorfor...

At noen tøffer seg på et internettforum betyr ingenting. (Vi har nok av ting i moderatorenes søppelkasse her på forumet som er minst like ille som de utsagnene, postet av "gode nordmenn".)

Hvis(!) det er en aksjon utført av fundamentalistiske muslimer er det ille, men jeg tror ikke endetiden er riktig nær ennå.

Geir :)

Lenke til kommentar

At noen tøffer seg på et internettforum betyr ingenting. (Vi har nok av ting i moderatorenes søppelkasse her på forumet som er minst like ille som de utsagnene, postet av "gode nordmenn".)

Hvis(!) det er en aksjon utført av fundamentalistiske muslimer er det ille, men jeg tror ikke endetiden er riktig nær ennå.

Må nok skuffe deg. Multikultieksperimentet til naive politikere og deres velgere vil før eller senere gå inn i solnedgangen slik som i Yugoslavia. Les dette så forstår du hvilken utfordring Vesten står overfor:

http://www.iht.com/articles/2005/08/22/opinion/edrieff.php

The dream of multiculturalism is over

The multicultural fantasy in Europe - its eclipse can be seen most poignantly in the Netherlands, that most self-definedly liberal of all European countries - was that, in due course, Islamic and other immigrants would eventually come to "accept" the values of their new countries. It was never clear how this vision was supposed to coexist with multiculturalism's other main assumption, that group identity should be maintained. But by now that question is largely academic: The European vision of multiculturalism, in all its simultaneous good will and self-congratulation, is no longer sustainable. And most Europeans know it.

Følger du litt med på http://www.rights.no så kan du fortløpende følge med hvordan det går med eksperimentet.

Lenke til kommentar

Forumet på desi.no er ganske interessant. Det viser at flertallet ikke støtter slikt tull, og de er lei av skrullinger fra deres egen kultur som lager problemer for alle de andre.

For alt vi vet kan det være hvite nazzenordmenn som skriver innlegg som det som omtales, for å skape bråk og konflikter.

Problemet er ikke det multikulturelle samfunn. Problemet er de få drittsekkene av noen nazzeunger som ødelegger for alle de andre. På begge sider.

Lenke til kommentar
Forumet på desi.no er ganske interessant. Det viser at flertallet ikke støtter slikt tull, og de er lei av skrullinger fra deres egen kultur som lager problemer for alle de andre.

For alt vi vet kan det være hvite nazzenordmenn som skriver innlegg som det som omtales, for å skape bråk og konflikter.

Problemet er ikke det multikulturelle samfunn. Problemet er de få drittsekkene av noen nazzeunger som ødelegger for alle de andre. På begge sider.

Nazzeunger på begge sider? :ermm:

Problemet er enkeltmennesker på begge sider. Det er korrekt.

Men et multikulturrelt samfunn medfører gjerne at det blir flere problemmennesker på begge sider.

Og dermed er det et politisk problem som krever politiske løsninger.

Lenke til kommentar

Problemet er ikke flertallet men de enkelte få som ødelegger for andre. Slik som tilfellet er i Nederland. Og da mener jeg flertallet bør i størst mulig grad bli beskyttet mot mindretallet som ikke har noe positivt å bidra til samfunnet. Så bruk alle virkemidler vi har mot slike udyr.

Lenke til kommentar

Problemet er vel de naive kreftene/politikerne på venstresiden som er prinsipielt for innvandrere uansett hva de gjør.

Mens innvandrere selv - ihvertfall en god porsjon av dem - mener innvandrere som gjør grove kriminelle handlinger (æresdrap, drive-by shooting etc.) skal vises ut av landet, inisterer Kristin Halvorsen på at de skal få være her. (Til berikelse av samfunnet?!!). Hvis Rahila Iqbals far og onkel blir endelig dømt i Pakistan så har KH insistert på at de skal komme hjem til Norge for å sone!

Jeg må si jeg er imponert over alle kamelene Kristin Halvorsen & Co er villig til å sluke for å sanke popularitet blant innvandrerne i Norge. SV har i alle år profilert seg som et likestillings-parti. Paradoksalt nok har SV den mest resignerte holdningen av alle i forhold til problemer som arrangerte ekteskap, omskjæring, tvang og trusler mot innvandrerkvinner. For meg virker det som om SV har godtatt at "slik er det bare, og vi må være tolerante overfor andre kulturer". Så kan hun heller spare energien sin til å svartmale en sindig mann som Dagfinn Høybråten, og beskylde han for å være en farlig religiøs fanatiker. Jeg for min del er mer bekymret over ekstreme grupperinger som tyr til makt/vold for å få igjennom viljen sin, enn en sambands-kristen (ja, jeg er kristen selv) som bruker demokratiske virkemidler.

Forstå det den som kan...

Lenke til kommentar
Og den "intellektuelle" elite følger opp i vanlig apologetisk stil:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/08/25/441354.html

Hevn som fortjent

Unni Wikan mener at Shabanas rumpestunt gikk over streken

Den samme Wikan som mente at norske jenter selv var skyld i at de ble voldtatt, og at de burde kle seg deretter.

Jeg synes Shabana gikk litt over streken, men det rettferdiggjør ikke "angrepet" på familien uansett hvordan du vrir og vender på det.

Og for all del, jenter har ikke selv skylden for å bli voldtatt. :cry:

Lenke til kommentar

Fra dagens Aftenposten:

Samtidig reises det tvil om det er Shabanas rumpevisning som er bakgrunnen for skytepisoden. Ifølge kilder som VG har snakket med, var ikke Shabana Rehman målet. Etter det avisen kjenner til, skal det være minst én person tilknyttet restauranten som er i alvorlig konflikt med en kriminell gjeng. Vedkommende vil ikke kommentere saken, men politiet undersøker teorien.

Lenke til kommentar

Fra dagens Aftenposten:

Samtidig reises det tvil om det er Shabanas rumpevisning som er bakgrunnen for skytepisoden. Ifølge kilder som VG har snakket med, var ikke Shabana Rehman målet. Etter det avisen kjenner til, skal det være minst én person tilknyttet restauranten som er i alvorlig konflikt med en kriminell gjeng. Vedkommende vil ikke kommentere saken, men politiet undersøker teorien.

Hva har dette med saken å gjøre egentlig? Like fullt om dette er et gjengoppgjør mellom pakistanske gjenger eller et forsøk på å kneble Shabana, er det et resultat av et mislykket multikulturellt eksperiment.

Importen av kvinnefientlige, hyperreligiøse og kriminelle elementer fødet fra sugerøret i statskassen, har foregått i stor stil i mange år. Nå begynner folk å betale prisen for dette. Nederland våknet etter Van Gogh. Når skal Norge våkne?

Lenke til kommentar

Jeg synes absolutt det har noe med saken å gjøre. I begge tilfeller er det en politisak, men det er en viktig forskjell:

Dersom det var en ekstrem reaksjon eller "hevn" rettet mot Shabanas bruk av ytringsfriheten her i landet har vi et kulturelt problem som det ikke finnes noen enkel løsning på. Det er derfor vi har disse stadige diskusjonene her på forumet.

Dersom det viser seg at det var en ren vendetta mellom kriminelle elementer, uavhengig av nasjonalitet, har vi derimot redskapene. De kalles straffeloven, domstoler, politi og fengsel. Eventuelt utvisning om gjerningsmenne ikke er norske statsborgere. Da er problemet enkelt, nemlig om vi vil bruke disse redskapene.

Hypotetisk spørsmål: Hva om gjengen som skjøt ikke var "importerte" men norske? Det finnes faktisk etnisk norske kriminelle også. Hva ville du kalt det da?

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Et til eksempel på at vi har et stadig større kulturelt problem i norge:

30 elever i masseslagsmål

- Det var rundt 15 personer av utenlands opprinnelse som plutselig kom opp på skolen, sier en anonym kilde til avisens nettutgave. Bakgrunnen for masseslagsmålet skal være konflikter mellom to ungdomsgjenger.
Flere personer som ikke hørte hjemme på skolen, skal ha dukket opp opp med balltre og kniver.

Jeg husker fortsatt hånlatteren mot Carl I. Hagen i 1989, da han advarte mot at innvandrere dro med seg voldskultur til landet. Jeg var en av de som freste til og fordømte ham og kalte ham rasist. :no:

Edit: Leif.

Endret av hilram
Lenke til kommentar
Jeg synes absolutt det har noe med saken å gjøre. I begge tilfeller er det en politisak, men det er en viktig forskjell:

Dersom det var en ekstrem reaksjon eller "hevn" rettet mot Shabanas bruk av ytringsfriheten her i landet har vi et kulturelt problem som det ikke finnes noen enkel løsning på. Det er derfor vi har disse stadige diskusjonene her på forumet.

Dersom det viser seg at det var en ren vendetta mellom kriminelle elementer, uavhengig av nasjonalitet, har vi derimot redskapene. De kalles straffeloven, domstoler, politi og fengsel. Eventuelt utvisning om gjerningsmenne ikke er norske statsborgere. Da er problemet enkelt, nemlig om vi vil bruke disse redskapene.

Hypotetisk spørsmål: Hva om gjengen som skjøt ikke var "importerte" men norske? Det finnes faktisk etnisk norske kriminelle også. Hva ville du kalt det da?

Jeg vil nå påstå at pepring av restauranter er et kulturellt problem, likeså gruppevoldtekter, drap (i år er det 17 drap hvorav 6 er utført av utenlandske gjerningsmenn. I fjor var så vidt jeg vet 12 av 33 drap utført av utenlandske gjerningsmenn), og organisert kriminalitet. Jeg sier ikke at ikke norskinger (som Hylland Eriksen ville kalt det) begår kriminalitet, men vi trenger ikke flere.

Hos den moralske stormakten Sverige har man store problemer vedr. multikulturalismen, men enhver kritikk blir sablet ned og holdt i tømme av et samlet pressekorps. Til tider er det slik i Norge også.

Et spørsmål: Hvorfor ble innlegget "En rasists bekjennelser" slettet? Det har fått stå i fred her:

http://forum.tv2.no/forum/messageview.cfm?...2&enterthread=y

og her:

http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=193...age=-1#11414462

Er det forbudt å ha tanker og meninger omkring dette? Er det så lite armslag her?

Eller er det snart valg?

Lenke til kommentar
Et spørsmål: Hvorfor ble innlegget "En rasists bekjennelser" slettet?

Det har du fått en PM om. Om du ønsker å diskutere det så svar meg på den istedet.

Edit: Det var ikke snakk om sensur, det er ikke noe i veien med armslaget her. Tvert om. Folk må gjerne følge linkene over og lese innlegget, det er godt skrevet.

Edit2: Jeg ser du ikke har lest PM'en ennå. Det var kanskje en ide... :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Problemet er vel de naive kreftene/politikerne på venstresiden som er prinsipielt for innvandrere uansett hva de gjør.

Jeg ser ikke noe galt i at venstresiden er prinsippielt for invandrere som du sier.

Men, dette er ikke det samme som å si at kriminelle innvandrere kan få herje på som de vil!

Jeg personlig er prinsippielt for innvandring. Jeg synes at Norge er et såpass stort og rikt land at vi bør kunne dele det med flere. Jeg synes også at svært mange innvandrere gjør en veldig god jobb for å bringe landet vårt videre.

Andre debatanter i innvandringsdebatter poengterer ofte at de ikke mener innvandrere skal ha spesielbehandling! Dette er jeg vel også prinsippielt enig i. For min del innebærer dette at kriminelle innvandrere skal behandles like strengt som kriminelle nordmenn. Av en eller annen grunn så mener de samme debatantene ofte at kriminelle innvandrere i disse tilfellene burde få spesialbehandling: Nemlig bli sendt ut av landet. I svært mange tilfeller vil dette bety at de vil få en straffebehandling som ikke står i stil med det tilsvarende kriminelle nordmenn ville fått. F.eks. dødsstraff...eller kanskje de slipper fri...?

Norge er verdens rikeste land. Så Norge burde også være det landet som har best potensiale til å gi kriminelle en rettferdig og korrekt straff. Derfor burde alle kriminelle som befinner seg i Norge, enten grunnet innvandring eller fordi de er født her, bli straffet etter norske lover.

Om noen mener at kriminelle innvandrere slipper for lett unna i Norge, så betyr vel dette at også kriminelle nordmenn slipper for lett unna. I så fall er det det norske rettsvesen man bør prøve å gjøre noe med, ikke innvandringen!

(Det var mine tanker idag) ;)

Lenke til kommentar
Av en eller annen grunn så mener de samme debatantene ofte at kriminelle innvandrere i disse tilfellene burde få spesialbehandling: Nemlig bli sendt ut av landet.

Det er av praktiske grunner. Nordmenn som ikke har annen tilhørighet, kan man ikke sende ut. Hadde det vært mulig, så ville jeg vært for deponering av kriminelle nordmenn også.

Eller for å si det på en annen måte. Alle burde sendes tilbake dit de hører hjemme. For utlendinger medfører dette ut av landet. For nordmenn så medfører det å bli i Norge.

Værre er det ikke.

Om noen mener at kriminelle innvandrere slipper for lett unna i Norge, så betyr vel dette at også kriminelle nordmenn slipper for lett unna. I så fall er det det norske rettsvesen man bør prøve å gjøre noe med, ikke innvandringen!

Eventuelt begge deler! Ser ingen grunn til noe enten/eller her.

Btw: Å gjøre noe med innvandringen tolker jeg som å gjøre noe med innvandringspolitikken. Jeg er nemlig heller ikke i prinsippet mot innvandring. Men mener innvandringspolitikken må tilpasses slik at innvandringen ikke skaper mer problemer enn nødvendig.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
Av en eller annen grunn så mener de samme debatantene ofte at kriminelle innvandrere i disse tilfellene burde få spesialbehandling: Nemlig bli sendt ut av landet.

Det er av praktiske grunner. Nordmenn som ikke har annen tilhørighet, kan man ikke sende ut. Hadde det vært mulig, så ville jeg vært for deponering av kriminelle nordmenn også.

Hmm...

...så om jeg forstår deg rett så villle du hatt det slik england hadde det når de sendte alle kriminelle til australia? (vi kan jo eventuelt bruke svalbard) :p

Men seriøst: Hvorfor er du for deponering? Er det billig og enkelt for landet? Er det ok at kriminelle sendes ut av landet og kan gjøre kriminelle ting i andre land?

Eller for å si det på en annen måte. Alle burde sendes tilbake dit de hører hjemme. For utlendinger medfører dette ut av landet. For nordmenn så medfører det å bli i Norge.

Burde "alle sendes dit de hører hjemme"? Eller mener du at alle kriminelle bør sendes dit de hører hjemme? Og hvorfor en slik holdning? Begrunnes det i rettferdighet eller fordi det er mest praktisk for deg som er nordmann og bor i verdens beste land å bo i?

Værre er det ikke.

Sikkert ikke! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...