[email protected] Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Jeg har et secure twinmos digital 256MB mine brikke med masse bilder på, når jeg setter den inn i pc får jeg spørsmål om jeg vil formatere det. Er den noen måte og få ut bildene på? Finnes det noen program som kan hente ut bildene eller reparere briken uten og formatere? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Ja, hvis du søker litt på forumet så vil du finne linker til mange programmer. Lenke til kommentar
PGylder Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 (endret) Hei Prøv denne for å finne igjen bildene dine PcInspector TwinMos Edit! Fikk testet PcInspector i forrige uke da en nevø valgte slett alle bildene på kortet i stedet for de få han tok. Fungerte fint og gjenoprettet de 100 nef og jpg filene jeg tok. Per Endret 24. august 2005 av perah Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 Nå har jeg prøvd pc inspector, men den fant ingen filer. den scanet 16384 Sectors men 0 filer. Virker som brikken er tom. Får melding om at "the media is damaged too badly to use the fast mode". når jeg setter i gang scaningen. Lenke til kommentar
T0mmy Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Du kan prøve PCInspector SmartRecovery. Tror dette programmet er mer tilpasset minnekort og digitalkameraer (det er ikke det samme programmet som "perah" linket til). Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Er et tips i denne tråden : http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=461862 Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Jeg sende minnekortet inn til ibas for og se om de kunne få ut noe, det greide de ikke så jeg må nokk se lang etter de bildene..... Lenke til kommentar
Gathor68 Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Jeg sende minnekortet inn til ibas for og se om de kunne få ut noe, det greide de ikke så jeg må nokk se lang etter de bildene..... Hva kostet det å få IBAS til å se på kortet ? Trodde det i hvertfall det kostet minimum 4-5000 å få IBAS til å hente ut data. Hvis ikke IBAS finner noe på kortet, må alt ha blitt overskrevet (lowlevel format). Selv en vanlig formatering ville ikke gjøre det. Endret 21. september 2005 av Gathor68 Lenke til kommentar
cycorax Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Problemet er nok av en litt annen karakter. Har du et nytt minnekort og en litt eldre kortleser? Jeg hdde et tilsvarende problem. Har et kamera som benytter både CF kort og SD kort. kortleseren min støtter bare CF kortet, det leser den uten problem. Setter jeg inn det nye SD kortet, får jeg opp en tilsvarende melding, at det ikke finnes data, og jeg får spørsmål om å formatere. Brukte jeg derimot kabelen som fulgte med kameraet, og softwaren til dette, kan jeg fint finne bildene, og kopiere de til harddisken, slik jeg kan åpne de i det programmet jeg ønsker. Løsningen var å få meg en ny kortleser, som støttet SD kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå