ffs Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Nettop kjøpt meg en s-ata på 300gb, har innstalert 1x 120gb s-ata og 1x 80gb IDE ATA 33 og 1x cd-brenner. Når jeg setter inn s-ata disken finner den ikke disken, bare de jeg har fra før.. trenger jeg en jumper? plz hjelp Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Har du formatert den nye disken ? Lenke til kommentar
ffs Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Hvordan skal jeg ha kunnet formatert den når jeg akkurat har satt den inn. Og + at jeg ikke finner den? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Høyre klikk min datamaskin - behandle - diskbehandlig se om du finner den der Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Regner med at det er i BIOS du ikke finner den. Aner jo ikke hvaslags BIOS du har når jeg ikke får noe info, men hvis det er ett litt nytt hovedkort må en vel aktivere enhetene. På servern min har jeg aktivert sata 1, men ikke 2 for jeg har bare en sata disk der for tia. Hvordan du gjør dette må du nesten lese om i hovedkortkatalogen, nå for tia kan jeg desverre ikke manualen til alle hovedkort som er laget. Lenke til kommentar
ffs Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 jeg ser heller ikke min 120gb s-ata disk i bios, ser kun ata 33 disken.. Men s-ata 120gb disken funker i hvertfall, så bare den nye 300gb jeg ikke finner.. Skal lete litt rundt på nettet, se om jeg finner noe opplegg for det hovedkortet, men når jeg kikka i mellom alle menyene på biosen kunne jeg ikke se noe s-ata alternativer men.. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Da kan det hende at sata kontrolleren ligger utenfor BIOS, og at du må trykke ctrl + H feks ETTER POST for å komme inn og aktivere disken.. MÅ nesten vite litt om hva du har for å kunne hjelpe. sorry.... Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Som Simalarion nevner, prøv Start - Kjør - "diskmgmt.msc" og se om dere finner disken(e) der. Alt av disker og DVD/CD-ROM som er koblet riktig, og ikke sperret eller noe i BIOS, skal komme opp der. Lenke til kommentar
ffs Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Hovedkortet jeg har: http://www.yopi.de/MSI_K7N2_Delta_L_MS_657...boards_Socket_A Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Glem BIOS - gå på¨diskbehandling og formater disken der. (som jo flere ber deg om). Alle disker MÅ formateres før bruk og det er ikke alltid gjort når du kjøper dem. Hvis du nå vil ordne på bootrekkefølger o.l. er tiden inne til å gå i BIOS. Lenke til kommentar
ffs Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Det fins kanskje en grunn til at jeg ikke har sagt noe om å gå og se på diskbehandling, pga, det var det første jeg tenkte på etter jeg hadde satt disken i! Men der ligger den ikke.. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Er en egen raid kontroller på det hovedkortet ditt, må aktivere disken i biosen til hovedkortet og sikkert i biosen til diskkontrolleren din også. Lenke til kommentar
ffs Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Det sier meg mye? Kunne jo i det minste sagt hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Hvilken ide kontroller bruker du til cd rom og ide disk?? Du vet at det er en av de ide kontrollerene på det kortet du ikke kan bruke hvis du har sata disker i koblet til? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Ser ut som jeg tok feil Du kan ha en ide device og to sata disker på den kontrolleren Lenke til kommentar
ffs Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 bruker kun en IDE-kabel, med en disk og cd-rom på Lenke til kommentar
ffs Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Noen der ute? Har dette hovedkortet: http://www.yopi.de/MSI_K7N2_Delta_L_MS_657...boards_Socket_A Problemet er at jeg skal få i gang den andre s-ata disken min, fra før har jeg 1x s-ata, 1x ata, og 1x cd rom ata... Men pcen finner ingen nye disker.. Noe som vet hva som kan være feil? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Noen der ute? Har dette hovedkortet: http://www.yopi.de/MSI_K7N2_Delta_L_MS_657...boards_Socket_A Problemet er at jeg skal få i gang den andre s-ata disken min, fra før har jeg 1x s-ata, 1x ata, og 1x cd rom ata... Men pcen finner ingen nye disker.. Noe som vet hva som kan være feil? Ja bios innstillingene dine Har du manualen liggende? Har du kikka i biosen om du finner innstillinger for raid kontrolleren? Lenke til kommentar
ffs Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 1 ting jeg i hvertfall fant ut: den andre s-ata to kontakten på hovedkortet, ser ikke ut til å være aktivert eller hva det nå er.. pga hvis jeg flytter boot disken til den andre s-ata kontakten funker den ikke, men hvis jeg setter 300gb disken der boot disken står til vanlig funker 300 disken, men selfølgelig så funker jo ikke boot disken da.. så det ser ut som omn jeg må aktivere den eller.no? Har ikke RAID boka her akkurat nuh, grunnet at jeg bor borte.. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Hvilken av de gule kontaktene bruker du til ide disken og CD ROMen da?? tror det er den nederste eller den i midten som er kobla til raidkontrolleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå