PCen Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 På jobb har jeg bare Microsoft photo editior, når jeg forminsker bilder der så blir bildene alt for skarpe liksom... blir rett og slett veldig dårlige.. hjemme så bruker jeg flere programmer blant annet paint shop pro, og bilder jeg forminsker der blir strøkne... noen som vet om jeg gjør noe galt eller hva det er som gir den store forskjellen.. Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Nå kjenner jeg ikke til Microsoft Photo Editor, men det er meget mulig at det programmet ikke er like godt egnet il å resize bilder som skikkelige bildebehandlere som Paint Shop Pro og Photoshop. Det beste programmene bruker en teknikk kalt resampling for å forminske eller forstørre bilder. Enkelt fortalt går det ut på å bruke informasjon fra flere pixler i originalen for å danne hver enkelt pixel i det nye bildet. Mulig at MS Photo Editor bare fjerner noen av pixlene ved forminsking, noe som gir et mye dårligere resultat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå