Kahuna Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Noen som har fått med seg hva vi surf- abonnenter får? Regner med at det ikke er noe som helst siden vi ikke er nevnt. (surf betyr at NGT ikke har egen sentral men videreselger linjer fra telenor...trur eg..) Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Det er noe rart som foregår hos nextGenTel.For en kort tid tilbake så kom det en mail som reklamerte for bedre kundesider, der kunne du bl.a. gå inn og sjekke en logg for enfringer i ditt abonnement. Den hadde bare registrert endringer siden i sommer. Ja, men det var ihvertfall nok til at man kunne konstatere at hastigheten ble satt ned for mange. Men det som jeg synes er ganske rart er at når jeg nå prøver å sjekke min historie på kundesidene, så har jeg ikke muligheten lenger. Nærmeste jeg kommer er installasjonsstatus, og det nyeste der er fra 01/10-2003. Virker nesten som de fjernet den etter for mye pepper for endringer i abonnementstatus.. Kahuna> Stemmer, surf er videresalg av telenor, så eneste oppgraderingene du vil få er når telenor gjør endringer.. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Kahuna> Stemmer, surf er videresalg av telenor, så eneste oppgraderingene du vil få er når telenor gjør endringer.. Grmpf, typisk. Nå får jeg overført NGT-abonnementet mitt til en hjemmepc-ordning i disse dager så det skal i hvertfall bli litt billigere. Litt raskere også når jeg tenker meg om, jeg benyttet nemlig anledningen til å gå opp en klasse Doblet ut-hastighet kommer til å smake (går fra 704/128 til 1000/256 sånn ca) Lenke til kommentar
nikokolokoba Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Tk--je meg du skal jaggu få noen net send tk PING PING :!: Lenke til kommentar
Panodil Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 I følge speedometeret på digi no har jeg alltid fått litt over det jeg betaler for. Nå har jeg 2000/400 linje og på speedometeret får jeg 2130/405. Sjekker ganske ofte. Kundeservicen til ngt har jeg ikke så mye erfaring med siden alt har fungert knirkefritt i 1,5 år med omtrent ingen nedetid. Lenke til kommentar
ticket2fly Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Noen som har fått "ny" hastighet ?? Jeg er utålmodig....vil ha nuh Lenke til kommentar
FunkyMonk Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Vel, for meg (har studenttilbud) resulterer den "ekstreme hastighetsøkningen" antakeligvis i følgende: I løpet av sommeren ble jeg degradert (uten noe form for varsel) fra Charlie3000 til Charlie2500... Jeg tipper NGT beviser at de er best på pris og ytelse ved å gi meg tilbake det jeg hadde før sommeren (wow!). I flg. min faktura betalte jeg i vår kr548 (ord.) - kr180 (i rabatt) = kr369/mnd for Charlie2500... På fakturaen for det kommende kvartalet var dette endret til kr498 (ord.) - kr130 (i rabatt) = kr369/mnd... OK, jeg betaler jo det samme, med villkårene i tilbudet er i mine øyne blitt mye dårligere! Abonementet jeg betaler for har heller aldri kostet hverken kr548 eller kr498 pr mnd, dette er prisen for Delta/Echo! Jeg ofret et par hundrelapper og ringte kundeservice, der ble jeg rett og slett latterliggjort da jeg framla min misnøye... Jeg kunne være glad for at jeg fikk hastighetsøkninger i det hele tatt, siden avtalen var bare 1700kbps (for et år siden var jo dette et godt tilbud) dengang! Og jeg kunne ikke komme å forvente at hastigheten i mitt studentabonnement fulgte NGTs generelle priser/hastigheter... Har lagt merke til at flere med slik avtale har fått både en og to hastigheter mer, mens jeg danser en form for jenka, polka eller hva det nå er: ett hopp tilbake og ett hopp frem... Så dersom det nå viser seg at jeg "bare" får Charlie 3000 etter denne "ekstreme" hastighetsøkningen, i tillegg til "juks" med avtale, elendig kundeservice, snikinnføring av lavere hastigheter, misforhold mellom mine priser og de generelle prisene og ingen planer hverken fra mitt skolested (NTNU) eller NGT om å reforhandle dette lusne studenttilbudet (i sommer hadde jeg hele kr30/mnd i rabatt, nå får jeg kr60/mnd dersom jeg gå tilbake til Charlie3000) så kommer jeg nok til å si opp abonementet straks bindingstiden er over! Hos BlueCom får jeg 4400/640 for samme månedspris, der de ordner overtakelse og oppsigelse fra NGT... Valget er igrunn ganske enkelt! Lenke til kommentar
ilex Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Samme skjedde meg, de nedgraderte meg fra 3000 til 2500 nå rett før oppgraderingen, så får jeg mail om at jeg er så heldig å gå fra 2500/450 til 3000/600. Ehm, what? Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Første ripe i lakken til NGT dette her for mitt vedkommende. Har også blitt satt ned for så og få "økt" igjen. Forresten noen som har fått mail om at de har blitt nedgradert? (For de det måtte gjelde) Lenke til kommentar
magio Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Noen som har fått de nye hastighetene alerede da? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Hmm, ingen ny hastighet ennå men det ser ut som jeg plutselig har blitt overført fra surf- til vanlig abonnement Da får jeg vel glede av hastighetsøkninger fremover da Lenke til kommentar
prefect Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 (endret) Endret 27. september 2005 av prefect Lenke til kommentar
ilex Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Første ripe i lakken til NGT dette her for mitt vedkommende. Har også blitt satt ned for så og få "økt" igjen. Forresten noen som har fått mail om at de har blitt nedgradert? (For de det måtte gjelde) nope, ikke noe varsel. Lenke til kommentar
G Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Ventetider hos Nextgentel i følge dem selv var i dag: Gjennomsnittlig ventetid pr 21.09.2005 kl.10:45: I dag: 7 minutter Siste time: 8 minutter ___________________________ Min personlige (ene) opplevelse i dag rundt 10-tiden var: Omtrent 15 minutter for å snakke med kundeservice personell. I tillegg ble jeg satt over til en teknikker. Det tok ytterligere 40 minutt ekstra å få komme igjennom til teknikkeren. Totalt tidsbruk var omtrent 55 minutt. Så må en legge til selve samtalen på toppen av dette. Det tok rett over 1 time å få klarhet i det jeg spurte dem om. Lenke til kommentar
G Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Hva er de greieste ruterene, og de mest fleksible? Er det Netopia modellene, eller er det Thompson modellene. Fortell gjerne detaljer om erfaringer med disse typene av rutere. Lenke til kommentar
iCar Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Det er noe rart som foregår hos nextGenTel.For en kort tid tilbake så kom det en mail som reklamerte for bedre kundesider, der kunne du bl.a. gå inn og sjekke en logg for enfringer i ditt abonnement. Den hadde bare registrert endringer siden i sommer. Ja, men det var ihvertfall nok til at man kunne konstatere at hastigheten ble satt ned for mange. Men det som jeg synes er ganske rart er at når jeg nå prøver å sjekke min historie på kundesidene, så har jeg ikke muligheten lenger. Nærmeste jeg kommer er installasjonsstatus, og det nyeste der er fra 01/10-2003. Virker nesten som de fjernet den etter for mye pepper for endringer i abonnementstatus.. Kahuna> Stemmer, surf er videresalg av telenor, så eneste oppgraderingene du vil få er når telenor gjør endringer.. Ja det var der jeg også fant ut at dem hadde satt ned hastigheten min i somemr, men nå har de vel fjernet den logg greia, mulig den avslørte for mye:P Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Synd, jeg savner sterkt muligheten til å sjekke hva som har skjedd/skjer/skal skje. Har forøvrig fått ny hastighet nå Hadde surf 704/128, har alpha 1000/250(?), målt til ca 1050/210... Det jeg egentlig bestilte var...1500/384 (trur eg) Jaja, det er i hvertfall bedre enn det jeg hadde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå