Retroboy Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 (endret) Satt opp denne PCn i helgen og det første som slo meg når jeg satte denne opp var at RAM timingen så veldig snodig ut i bios oppsettet (default) så jeg tenkte jeg skulle prøve å få satt opp verdiene manuelt slik at jeg får maks ut av minnet. Håper noen kan hjelpe meg med dette, eventuelt hvis dere har noen andre ideer til forbedringer!! CPU: AMD Athlon 64 FX-57 2.8GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte MB: Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16 RAM: Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched CMX1024-3200C2 DIMMs GFX: XFX GeForce 7800GTX 256MB GDDR3, HDTV 450MHz, PCI-Express,Dual-DVI/ViVo,Retail PSU: Hiper ATX 580W Sort HPU-4K580 Dual Fan, Silent, 20/24pin HD: Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ CPU FAN: Zalman CNPS7700-Cu CPU Kan noen gi meg beste oppsett på RAM timings: Dim Voltage: DRAM Clock: SDRAM CAS Latency: 2.5 on AMD SDRAM RAS to CAS Delay (tRCD): SDRAM Row Precharge (tRP): SDRAM Active to Precharge Delay (tRAS): SDRAM Bank Interleave: Edit ---------------------------------------------------------------------------------- Fikk dette oppsettet av noen andre og prøver dette: Dim Voltage: 2.7x DRAM Clock: 200 Mhz SDRAM CAS Latency: 2.5 on AMD SDRAM RAS to CAS Delay (tRCD): 3 SDRAM Row Precharge (tRP):3 SDRAM Active to Precharge Delay (tRAS): 6 Allt annet settes default. ---------------------------------------------------------------------------------- Endret 24. august 2005 av Retroboy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå