Siden1986 Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 HP nx6125 er en meget bra maskin. Heller ikke noe problem med støy, men den blir litt varmere enn modellene med Intel teknologi. Også kjekt med minnekortleser og finger print reader. Viktig å legge merke til at denne har BT, mange av modellene (nx6110) med Intel har WiFi B/G men ikke BT. Lenke til kommentar
moyd Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 ...Men jeg må si meg enig i at om du er opptatt av støy/batteri, er kanskje ikke AMD baserte modeller det som gir mes valuta for pengene. Mulig de har klart det bra på denne modellen, men generelt sies det at teknologien på det området er bedre på Centrino-baserte systemer. ... Du sa ikke hva du skulle bruke maskinen til, annet enn at du ikke skulle spille. Denne kan jo være et alternativ til den du valgte: ThinkPad R50e En litt mindre utstyrt (og kankskje for svak for ditt bruk?) modell er på tilbud denne uken hos komplett: ThinkPad R50e Håper noe av dette kunne være til hjelp! Noen som har en saklig sammenligning mellom Turion og Pentium-M? Trodde Turion skulle være fullt på høyden med tanke på nyerer teknologi, men det virker som det er my skepsis her på forumet.. Dokumentasjon? R50 maskinen er nok fin den, men den har for lav oppløsning på skjermen. Maskinen skal brukes til en del programmering, og SXGA oppløsning er minimum. Lenke til kommentar
Siden1986 Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Noen som har en saklig sammenligning mellom Turion og Pentium-M? Trodde Turion skulle være fullt på høyden med tanke på nyerer teknologi, men det virker som det er my skepsis her på forumet.. Dokumentasjon? Den siste mnd. har jeg installert ca. 20 nx6110 og nx6125. Har ikke merket noen støyforskjell på Turion og Pentium-M. Har også vært innom IBM R50e, heller ikke mye støy der men viften er plassert mer i front på venstre side. Dette likte jeg ikke da jeg ofte har hånden der og får varm luft på den. HP har viften lengre bak. Sikkert bare en bagatell, men jeg la merke til det. Endret 29. august 2005 av Siden1986 Lenke til kommentar
j0rn Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) hvordan vil nx6125 takle windows vista? spesielt med tanke på skjermkortet (har seff tenkt å legge inn 512mb ekstra ram). Vil nx6125 eller Tundra 1557E takle Vista best? edit: 6125 het den, ikke 6225 Endret 29. august 2005 av j0rn Lenke til kommentar
Siden1986 Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Da det er en HP maskin, så vil selvsagt Vista fungere. Ikke at jeg har noe med det, men var jeg deg så ville jeg styre unna Vista til første SP kommer. Så mye har vi da lært av MS. Men selvsagt, bruker du ikke maskinen til noe fornuftig, så kjør i vei med Vista. //Edit: Er nesten 100% sikker på at maskinen kommer med 2x256MB RAM. Bare så du er obs på at du må inn med 2 nye brikker for å øke minnet. Endret 29. august 2005 av Siden1986 Lenke til kommentar
T.Vercetti Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Har du bestilt maskinen eller moyd? hvis ja, må du komme med litt erfaringer synes den virker veldig bra, og AMD thurion har kommet meget bra ut i tester mot pentuim M Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Da det er en HP maskin, så vil selvsagt Vista fungere. Så du mener altså at Vista kommer til å fungere fordi det er en HP maskin det er snakk om? Hva om det er Acer da. Vil det funke dårlig? :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå