Kåre Hansen Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 (endret) Hei alle sammen. Håper dere kan hjelpe en som ikke har så god kunnskap innen denne dataverden. Jobben min skal lage en hjemmepc ordning for de ansatte. Og jeg fikk beskjed om å se over produktene. Føler meg som en 80 åring på et playboy party: Viljen er der, men evnen strekker ikke til. Og slik er det at jeg har null peil på hardware og slike produkter. Har snakket en del med ansvarlig for data-avdelingen i firmaet, og han skulle foreslå to stykk stasjonære og to stykk bærbare. Jeg stoler blindt på at han velger riktig. Men så oppdaget jeg at vi kan jo handle hva som helst på denne PC ordningen, og jeg vil derfor øke min popularitet (noe som er en mangelvare for meg) ved å la folk få seg det de ønsker. Har derfor foreslått et "bra produkt" og et "mindre bra produkt" (det vil si dyrt og mindre dyrt) Jeg trenger en del tips og råd her Projektorer (selvfølgelig hjemmekino og ikke til presentasjon) 1: Sony HS50. LCD projektor med 6000:1 i kontrast, 720p og meget stillegående 2: Benq PE 7700 DLP projektor som er EISA vinner 2005. Burde jeg her også sette opp noe annet, eller er disse greie? Plasma 1: Panasonic TH42pa50 (den billige) 2: Samsung PS42P5H Noen andre forslag, eller er dette bra? LCD TV 1: Philips 37PF7320 – 37“ 2:LG 17" LCD TV/Monitor m/høyttalere Igjen meget usikker her. Kamera 1: Canon 20D med kit 2: Nikon d70 med Kit Noen som kan foreslå noen kompakte småkamera også? PC: Stasjonær / Bærbar Dette har vi kontroll på Lyd / Video / DVD: Vi trenger tips. Vi trenger stand alone DVD spiller/harddisk Og vi trenger noen forslag på ferdige surround pakker, med subber og greier. Fordel om sistnevnte passer til Samsung plasmaen, da hvertfall to på jobbe skal ha denne. Jeg trenger innspill på godt og vondt Endret 24. august 2005 av Kåre Hansen Lenke til kommentar
Ekseth Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 (endret) hva med PDA? pda/kombi mobil for ex, treo650 fra palm eller den siste pda telefonen fra hp (begge to er virklig gode og deilige og bruke) eventuelt andre hardware oppgraderinger (flere harddisker/intern,extern, og ram, combo pakke med printer/scanner med mere.) usb mine pinner osv edit glemte og si at internett forbindelser også kan gå under hjemmepc hvis jeg husker korrekt, så tilby for ex nextgentel adsl/sdsl MR_T Endret 24. august 2005 av Ekseth Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Geniale Projektorer vil jeg si. Samsung plasmaen er det jo en del som venter på Lykke til med jakten, og jeg regner med at du får en del gode forslag fra brukerne her inne .D Lenke til kommentar
Kåre Hansen Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Takker for tilbakemeldinger. Data-avdelingen har kommet opp med en haug rare dubeditter som folk kan kjøpe Her dekker vi alt av småsaker Men det vi trenger er noen tips til DVD spillere og brennere, eventuelt harddisker og vi trenger tips innen lyd. Siden mange produkter her kjører 720p bør vi kanskje ha en DVD spiller som fikser dette? Eller vil bilde bli behandlet i skjermene/projektorene? Lenke til kommentar
ToppDogg Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 ang alt som har med tv/prosjektør så ville eg nok sett meg litt rundt på www.hjemmekino.no =) hf Lenke til kommentar
Kåre Hansen Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 noen som har flere forslag/endringer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå