espenxandersen Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Jeg har en Toshiba Libretto 50ct. Den er på kun 75mhz og 32RAM. Finnes det PCMCIA-trådløst-nettverkskort som passer til denne maskinen. De jeg har funnet krever minst 300mhz og 32RAM (bl.a. Jensen pc-card 6011). Vil disse allikevel fungere på min maskin ? Det er også utganger for seriell og parallell tilkobling på Libretto'en, men disse kan vel ikke bukes til noe fornuftig ifm trådløst nettverk ? Jeg har nå et nettverkskort av merket : 3Com-3C589C. Dette fungerer utmerket, men er jo ikke trådløst. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Jeg har en Toshiba Libretto 50ct. Den er på kun 75mhz og 32RAM. Finnes det PCMCIA-trådløst-nettverkskort som passer til denne maskinen. De jeg har funnet krever minst 300mhz og 32RAM (bl.a. Jensen pc-card 6011). Vil disse allikevel fungere på min maskin ? Det er også utganger for seriell og parallell tilkobling på Libretto'en, men disse kan vel ikke bukes til noe fornuftig ifm trådløst nettverk ? Jeg har nå et nettverkskort av merket : 3Com-3C589C. Dette fungerer utmerket, men er jo ikke trådløst. Ta maksinen med til en databutikk og spør om du kan få lov til å prøve. Om det virker er antagelig like mye et spørsmål om kompatible drivere. Det er neppe XP du kjører på den maskinen. Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 denne lille tassen her: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=18906 kobler du i nettverksporten din, så har du trådløst nett. Lenke til kommentar
spurv Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Oftest krever WLAN kort minimum Windows 98SE(men bruker du BSD eller Linux så burde det ikke by på problemer). Du kan jo også kjøpe et "gaming adapter" eller noe, som du setter inn i RJ45 LAN porten din... F.eks: http://mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=11290 (kan settes opp som klient mot en ruter.) Men da blir maskina enda litt med klompete å ha med å gjøre da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå