Moskus Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Hei! Jeg skulle gjerne hatt tilgang til en enhet koblet til en COM-port på en maskin på andre siden av byen (var det en veldig "krøkkete" setning?). Er det mulig å få til? Lenke til kommentar
Wintel Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Naturligvis er det mulig å få til - det er jo data :-) Spesifiser hva slags utstyr du har på hver side, og hvordan linje du har mellom utstyret først... Wintel Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 (endret) Kan anbefale Moxa NPort. Lar deg koble utstyret til en box som blir en COM port på en PC i nettverk. http://www.elektronix.no/Produkter/Kommuni...g/NPort_Servere Men hvordan du skal få tilgang til en enhet fra to forskjellige PCer samtidig er jeg ikke sikker på. Det beste er vel å kunne skrive et program som både kommuniserer med enheten på RS-232 og er en nettverks server. Endret 24. august 2005 av hårek Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Å skrive et program er en mulighet, men det hadde jo vært mye enklere hvis det fantes fra før. Jeg bruker et måleinstrument som overfører målefiler til PCen via COM-porten. Dette instrumentet er koblet til en PC som står et annet sted enn på kontoret, men denne PCen har internett-tilgang (bredbånd). Av ulike årsaker hadde det vært mest praktisk å kunne koble seg til dette måleinstrumentet direkte fra den lokale PCen via internett. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Å skrive et program er en mulighet, men det hadde jo vært mye enklere hvis det fantes fra før. Jeg bruker et måleinstrument som overfører målefiler til PCen via COM-porten. Dette instrumentet er koblet til en PC som står et annet sted enn på kontoret, men denne PCen har internett-tilgang (bredbånd). Av ulike årsaker hadde det vært mest praktisk å kunne koble seg til dette måleinstrumentet direkte fra den lokale PCen via internett. Søk på serial hub og du vil finne masse muligheter. Typisk får du tak i en boks som konverterer RS232 til Ethernet TCP/Ip. På mottagermaskin innstallerer du en medfølgende softwaresnut som lar deg oprette virtuelle komporter som igjen er koblet mot boksen. Så kan du innstallere loggeprogrammet til instrumentet som om du var koblet til lokalt med seriel kabel. Hvordan dette skal komme gjennom internet vet jeg ikke. Må jo finnes en routing til IP adressen boksen bruker. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 eller rett og slett remote desktop, VNC og lignende saker? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 ... Av ulike årsaker hadde det vært mest praktisk å kunne koble seg til dette måleinstrumentet direkte fra den lokale PCen via internett. Da bør du vurdere en slik Moxa som jeg linket til. Det er akkurat dette som 'Babelfisken' snakker om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå