klikko Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 (endret) tenkte å bare slenge inn en erfaring jeg har med dette firmaet her.. for å gjøre historien kortest mulig, så kjøpte jeg et hovedkort der (msi k8t neo2) kortet virket, men 2 av ram sporene virket ikke, uansett hva jeg gjorde.. (prøvd alt) sendte da kortet tilbake i retur til PCUTSTYR.NO , de hadde kortet mitt i 27 dager før jeg igår skrev at jeg ikke hadde tid til å vente på dette her lenger, siden de brukte så himla lang tid.. idag fikk jeg mailen : Hei, Kortet ditt vil bli sendt fra oss i dag. Vår servicepartner har testet kortet og ikke funnet noe feil. Det påløper da tetsgebyr og porto. (litt mer en 300 kroner) Vi kan dessverre da ikke bytte dette kortet i et annet slik du ønsket. FORMENINGER? jeg synes IKKE jeg skal betale testgebyr for et produkt som hos meg ikke virker som det skal, synes det UTROLIG dårlig av pcutstyr.no og ikke klare å erstatte et lite patetisk hovedkort som ikke fungerte hos kunden deres. og her sitter jeg nå?... har sittet her uten pc en måned... måtte betale penger for å sende kortet til dem, + nå et testgebyr, jah.. 1 måneds ventetid og 450 kroner å betale.. KJEMPE FLOTT PCUTSTYR!!! håper noen av dere leser dette .. hilsen fortvilt mann Endret 24. august 2005 av klikko Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Tiden det har tatt er uakseptabel, og det er latterlig dårlig om de ikke har lest feilmeldingen din godt nok, og at de ikke har testet disse 2 RAM-portene. For du skrev vel hva som var problemet, ikke bare at det ikke funket? Bort sett fra dette, er det helt vanlig prosedyre å betale for service når en vare er OK. Jeg har vært borti utrolig mange kunder som har prøvd alt, unntatt det eneste riktige, så det blir testet OK. Nå kan jeg ikke tvile noe på din ekspertise her, for det har jeg ikke peiling på, villle bare opplyse om at det er masse brukerfeil ute og går. Når du ikke nevner mer detaljert hva "har prøvd alt" innebærer, kan det godt være en fellesnevner hos deg som gjør at 2 RAM-porter ikke funker. Defekt/ustabilt/umatchet RAM, ustabil strømforsyning, monteringsfeil osv. Hvis det første avsnittet stemmer, er det veldig dårlig av PCutstyr. Hvis du må tenke deg gjennom når du leser 2. avsnitt, kan det godt tenkes at hovedkortet faktisk er OK. At teknikerne skal ta seg betalt for jobben de gjør når de tester ting det ikke er noe feil med, er helt normalt og naturlig for min del. De jobber ikke gratis. Uansett er behandlingstiden for lang. Nettbutikken har på sin side rett på å teste/utbedre en evt. feil, og du har ikke bytterett med mindre noe fra nettbutikkens side gir deg en vesentlig ulempe. Lang behandlingstid for eksempel. Lenke til kommentar
Toffa Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Prøvde du å bytte rambrikker? Det er jo mulig at kortet er ok men at rammen ikke passer. Syns også det er kjipt, men de fleste nettbutikker tar slikt gebyr ved retur av fungerende produkter. Jeg skjønner dem litt for jeg kan tenke meg de får mange rare henvendelser. Lenke til kommentar
Stream Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 De hovedkortene jeg har hatt fra MSI har vært kresne på ram'en. TwinMOS har f.eks. ikke fungert i det hele tatt. Det kan jo være tilfelle her også - at ram-slottene fungerer med den type ram pcutstyr har testet med, men ikke den typen du har? Lenke til kommentar
PastaJensen Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Uansett om det er feil på kortet eller ikkje.... 1mnd. behandlingstid er drøyt. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Du bør nok gjøre en kort historie lang før man kan trekke noen konklusjoner på hvorvidt det er feil på kortet eller ikke. At de tar betalt for feiltesting av et kort det ikke er noen feil på, er helt naturlig. En måneds behandlingstid er noe drøyt. At du ikke fikk det til å fungere er ikke det samme som at det er noe feil med kortet. Det kan være din konfigurasjon som er problemet, ikke kortet. Ørjan... Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 synd at du har hatt en dårlig opplevelse med pcutstyr.no. synes allikevel at du bør moderere emnefeltet ditt noe, dersom du ønsker å bli tatt seriøst. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Har du testet grundig med mange adre typer minne? andre kombinasjoner? Oppdatert biuos etc før du sendte inn kortet? Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Jeg har handlet en drøss med ganger fra pcutstyr.no og aldri hatt problemer, og jeg er ikke enig i at de har dårlig service. Som andre har sagt, så er jeg enig i at det er for lang behandlingstid, men det kan som andre har påpekt også være rammen din som er problemet. Ikke alle hovedkort takler alle typer ram. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 2 ting: 1. Trådstarter bør tone ned topicen 2. Vi aner jo ikke noe om denne saken, så jeg foreslår at vi venter med å kommentere til vi i allefall får den ene siden av historien. *Tronaldo* Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Det er ikke første gang PCUtstyr.no tester et produkt med feil, og sier at det virker. Har hørt om flere lignende tilfeller. Skal fortelle om en av mine nedturer med selskapet: For et par år tilbake kjøpte jeg et Radeon 9800 skjermkort hos de. Dette kortet klarte ikke å kjøre noen spill på originale klokkefrekvenser, det funket fint til vanlig desktop bruk. Det måtte klokkes ned en del for å kunne spille noen form for spill. Men det var ikke akkurat noen fryd, fps drop artifacts osv. AA og AF var bare å glemme. Dette kortet var high-end når jeg kjøpte det. Da var det 9800Pro som var best og XT kom ikke før flere måneder senere. Jeg tenkte at hvis jeg returnerte det, ville de påstå at det funket som det skulle. Siden det gjorde det. I alt untatt 3D applikasjoner. Så jeg ringte og sa at jeg ville benytte meg av angreretten, og var innforstått med at jeg ville bare få 70% av beløpet tilbake siden jeg hadde brukt kortet. (Siden de måtte selge det som demo-kort). Jeg sendte kortet tilbake, og skrev noe om lite tilfredstillende ytelse som grunn selv om jeg ikke trengte det. Dette anså de som en retur når de fikk kortet og testet det, og erklærte det OK. Dette skjønnte jeg meg ikke på, jeg hadde brukt angreretten ikke returnert kortet pga feil. Jeg lot det bare gå, og tenkte at det var vanlig rutine å kontrollere brukte produkter som ble sendt tilbake pga angrerett. Så ventet jeg på å få pengene inn på konto. De kom aldri. Etter en uke ringte jeg og etterlyste pengene, der fikk jeg beskjed om å sende mail. De kunne ikke fikse det per telefon. Forstå det den som kan. Jeg sendte mail. Etter en uke fikk jeg svar, de skulle sette pengene inn på min konto. Etter enda en uke dukket pengene opp på kontoen, et mye mindre beløp enn jeg skulle ha. Så ringte jeg igjen, da fikk jeg tilsvar at de hadde trekt i fra testgebyr. Jeg hadde jo ikke krevd noen test... Da fikk jeg til svar at jeg måtte sende ny mail å forklare. Sendte så enda en mail, da var jeg litt bitter og det kom fram i mailen. (Var ikke uhøfflig på noen måte). Etter flere dager hadde jeg ikke fått noen svar. Sendte så en ny mail der jeg var usedvanlig høfflig. (Her jeg bor vil jeg si at jeg slikket dem opp etter ræva). Da fikk jeg svar dagen etter. Jeg hadde fått det jeg skulle ha, og noe annet var ikke å diskutere. Jeg gav opp saken. Det hadde nå gått over en måned siden kortet ble sendt tilbake. Skjønte at jeg ikke kom noen vei med dem. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 (endret) Det er ikke første gang PCUtstyr.no tester et produkt med feil, og sier at det virker.Har hørt om flere lignende tilfeller. Nå er det slettes ikke konstantert at det har vært/er feil på hovedkortet hans, for trådstarter har ikke giddet å bry seg med å forklare så nøye hva han har gjort fra sin side. Jeg tenker trådstarters problem er en blanding av RAM-kresent chipset og inkompatibel RAM. Eller rett og slett en brukerfeil av noe slag. Det kan vi umulig vite, da vi ikke vet mer om saken. Uansett: - 1 mnd er for lang tid. - Trådstarter har ingen rett til å klage på servicegebyr dersom hovedkortet fungerer. Dette skal vel kunden bekrefte å ha lest om før man sender inn noe til service. Typisk "Kryss av her dersom du har lest og er inneforstått med våre retningslinjer for service-behandling." Endret 24. august 2005 av Playmofetish Lenke til kommentar
klikko Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 (endret) oj mange svar her til dere som synes jeg må roe ned tonen litt, beklager det, men er bare litt forbanna! ja, jeg har prøvd med forskellige ram typer, 4 forskjellige (twinmos, Corsair, OCZ og corsairs value, samt noe annet som ejg ikke husker navnet på) ingenting skjedde når jeg startet pcen, svart bilde.. og ja jeg har selvfølgelig tenkt på at det kan være ram komplikasjoner, men hva skal en fyr gjøre når man har prøvd all rammen som er å oppdrive. kortet virket med rammen plassert i de 2 andre slottene, men dual channel har aldri fungert det heller. så rammen virket altså i slot 3-4 , men ikke 1-2... dette har tatt meg MASSE tid og stress, og at pcutstyr.no sier at systemet har testet ok, er bare helt utrolig, (virker rart) oppdaterte bios også før jeg leverte inn kortet.. og det er IKKE snakk om noen brukerfeil her. men men, det beste jeg kan gjøre nå er vel bare å sitte å håpe at de går konk. skal hvertfall ALDRI kjøpe noe av de igjen.. som dere sikkert allerede har gjettet Endret 24. august 2005 av klikko Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Nei. Det er ikke noe sjokk at dem klarer å lire av seg noe sånnt. Har hatt 1 tilfelle med dem der dem prøvde å gi meg skylden for en defekt harddisk. Selvsagt godtok jeg ikke det.. skrev om mine erfaringer her på forumet og i webshopguiden. 2 dager senere fikk jeg telefon. Om jeg ikke kunne forandre litt på teksten i webshopguiden i mot at jeg fikk ny disk og saken ute av verden. Sa til dem at jeg ble å skrive det at dere innså sannheten og ga meg ny disk. Ikke noe annet ble forandret. 1 uke senere dukker det 2 disker opp. Greitt nokk det... Så, har aldri handlet hos pcutstyr etter denne episoden, og kommer aldri til å gjøre det igjen når jeg ser at de driver på samme måte ennå. Skuffende. Greitt at de er billig.. men man får betale for det når man får feil på produktene. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Jeg kjøpte et msi kort + intel prosessor + corsair value ram for 1,5 år siden hos Komplett. 30% av boot hengte pc'n seg i post, uten noen feilmeldinger i d-bracket. Jeg var i kontakt med K. og de sa jeg skulle sende det inn, noe jeg gjorde. Etter 4-5 dager fikk jeg mail om at alt var returnert uten feil. Da jeg hentet det på posten var det ingenting å betale (!?!?!?!) og jeg tok med pakken hjem. Der var både esken til hovedkort og cpu uåpnet! De hadde sendt meg nye deler, jeg var noe forbauset over fremgangsmåte, men storfornøyd! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg