Gå til innhold

Ny Pc? x2 3800+ , 7800GT ++

Anbefalte innlegg

Heisann!

Hender jeg tar turen innom detta forumet for å følge litt med på diskusjonene på hva som er nytt, men har blitt litt kleint i det siste :(

Nå har det seg slik at min kjære p4 2.66, med 2x512 twinmos winbond 3200, 2x512 twinmos, ati radeon 9700 pro, begynner å se lyset i enden av tunnellen. Samt at hovedkortet av typen MSI 6730, har syka seg helt siden jeg anskaffet denna pcen, så nå erre tide på innkjøp av litt nytt, og tenkte da å bygge en ekstra pc.

Har lest litt artikkler og gjort jobben min, og prøvd å finne noen varer som jeg slipper vente så altfor lenge på å få tilsendt, og har da kommet fram til følgende liste:

* AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte

* DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D, nForce4 SLI Socket-939, S-ATA, GbLAN, Fw, DDR, PCI-E

* XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz

* NZXT Nemesis Gaming Case Black (Uten Strømforsyning)

* NorthQ Strømforsyning 4001BX 400W, PCI-E , 120mm Blue LED Fan, 12-17dBA, 20/24pin

Pcen blir først og fremst til gaming, samt endel arbeid i 3dsmax og liknende tunge programmer. Føler det derfor er riktig å hoppe på amd 64 x2, og heller prøve å klokke den opp litt, det samme gjelder 7800gt.

Følger med noen ok vifter med kabinettet, og cpuen er jo som sagt boxed,

så hadde håpt på noen generelle råd, forslag, og kanskje noen ideer om hvordan jeg kunne få litt bedre kjøling, slik at jeg har litt mer rom til å klokke pcen litt:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for raskt svar. I p4en min har jeg allerede

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack

- Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

samt en gammel

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond x 2

Minne 184-P (for DDR-PC400MHz), CL2.5

Er det veldig galt av meg å bruke noen av disse i det nye systemet ?

Lenke til kommentar

Nesten sånn jeg skal ha min nye pc det der :)

Den psuen hadde jeg bare glemt med en gang. Den holder sikkert, men får mye å arbeide med hvis du skal ha flere harddisker etc. Ville kjøpt en kraftigere (rundt 500w) med en gang. Denne får du enda mer glede av når du begynner å overklokke. Er mange gode ute men kan nevne tagan 480w, ocz powerstream eller modstream psu, mist, bzerk etc. Se hvilke de har der du skal bestille.

CPU: Jeg tror du må oppgradere bios for at kortet skal støttet x2 cpuen eller?? i så fall pass på at du har en normal cpu tilgjengelig til det er gjort. Husk også at dobbelkjerne ikke gir noe særlig bedre ytelse i spill så lenge spillene ikke støtter 2 kjerne cpu. En høyt klokket xp3000+ venice til en brøkdel av prisen gir bedre spillytelse enn x2 cpuene. Til grafisk og media er x2 desidert best.

Hvis du skal overklokke er dette hovedkortet perfekt, om du finner ut at rammen ikke henger med ville jeg sett på de nye bh-5 baserte brikkene. Disse gir vannvittig ytelse i forhold til prisen når du har et hovedkort som kan gi dem nok strøm. Disse f.eks. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308282&cks=SER

Lenke til kommentar

Oki, siden jeg jobber endel med 3dsmax etc på fritiden/studier, så kommer vel dual core til nytte. Synes x2 3800+ var temmelig rimelig uansett, ivertfall hvis jeg klarer klokke den litt.

Det hovedkortet har jo også støtte for 3.3-4v på rammen, så da er det kanskje lurt å ta ibruk noen bh-5'er isteden som du foreslo ! :)

Angående psu så kommer jeg til å ha 2 hder, 1 dvd, samt en 2-3 medfølgende vifter.

Noen som har noen erfaringer med tanke på den boxed vifta som følger med cpuen ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...