Gå til innhold

Høyatelere til xBox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
x-box kommer jo med et eget sett , dette er sikkert egnet til ok lyd .

vil ikke ha ok lyd. vil ha perfekt lyd. ikke bare til spilling, men også filmer...

vell da er nokk det Logitec z-5500 uaktuelt , gi meg en max pris på forsterker og høytalere .

regner med at du skal bruke xboxen som dvd spiller .

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hørt 5500, kun forgjengeren 680. Det funker ikke veldig bra til musikk, men til film (og sikkert spill) er det for så vidt mye moro for pengene. 7.1 trenger du ikke, Xboxen støtter ikke dette. Og et tips, ikke la THX-merket avgjøre valget.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke hørt 5500, kun forgjengeren 680. Det funker ikke veldig bra til musikk, men til film (og sikkert spill) er det for så vidt mye moro for pengene. 7.1 trenger du ikke, Xboxen støtter ikke dette. Og et tips, ikke la THX-merket avgjøre valget.

har funnet denne testen hvor en musikkentusiast tester systemet. virker som personen som testet systemet er litt enig i det du sier; på noen av overgangene kunne systemet være noe bedre...men det endte opp med 8/10.....

har ikke noen planer om å bruke høytalerene jeg nå skal kjøpe til musikk, iallefall ikke pr nå...

Lenke til kommentar

seriøst. dropp logitech når det snakkes om høyttalere til film og musikk..

Her har du en quote fra en tråd jeg skrev i fjor.

Endelig kommer det en Logitech Z-680 killer. Var her om dagen og fikk en demo på Xbox®5.1 Surround Sound System laget av Spherex Inc.

Xbox51_lrg.gif

Her får du Dolby Digital og Dolby Prologic 2 ( men ikke THX slik som z-680 har. men hvem trenger vel "THX")

Spherex er et datterselskap av Mirage ( som produserer noen utrolig råe høyttalere )

Ikke nok med det. Men satelittene er såkalte Omipolare høyttalere. Altså Mirage sitt eget patent. Dette gir deg et 360 graders "lydbilde" rundt hver høyttaler.

( dette finnes og på Mirage sine egne høyttalere. Men da starter prisen på over 15000kr )

I den  8" subwooferen ( 100w )er det som vanlig plassert en digital forsterker som yter tilsammen 300w RMS.

Det er mulig å koble f. eks:

•  

• DVD-spiller

• CD-spiller

• Satelitt tuner

• Bærbare lydkilder

• PC

• PS2

• XBOX

• osv osv.

Men det absolutt feteste er at subwooferen er laget for å tåle vekta av en voksen mann.

Når det gjelder alternative ting til dette anlegget så er det mulig å få "connectivity card" som gir 1 stk 10/100mbit NIC og 1 stk USB 2.0.

På demoen jeg var så hadde de montert den opp mot en XBOX og PC. Lydbildet var så utrolig klart. Diggbar lyd tvers igjennom fra de små satelittene. Pluss den dype bassen som kom fra subn som jeg faktisk prøve satt.

Det som imponerte meg mest var softwaret som fulgte med til pc. Der var det mulighet for styring av absolutt alt.

( tok meg den frihet å klippe litt ut fra manualen til Spherex )

PC software display through USB or Ethernet connection:

1. Enhanced GUI version of controller display (simultaneously operable).

Software features

1. MaxxBass processing for sub and satellites.

2. Graphic EQ and preset EQ (rock, country, disco, classical, etc).

3. Advanced effects and sound fields.

4. Dynamic limiting.

5. Decoding - Dolby Digital, DTS, Dolby Pro Logic II, 5.1 stereo.

6. Streaming audio and Internet radio functionality (on “Connectivity Card”).

7. Cross fade between functions or settings.

8. MP3 playback.

9. Jukebox functionality with external USB hard drive (on “Connectivity Card”).

10. WMA playback.

11. User firmware update and software upgrade capability through USB port

12. Capability to recognize other equipment on the local network and automatically adjust settings and communicate status (such as a companion powered subwoofer) (through the optional “Connectivity Card”).

Et av spillene vi prøvde på XBOX var Thief III og Need for Speed: Underground. En del har vel spilt Thief III, når man nærmer seg slutten og de spøkelsene kommer etter deg og skriker og jamrer seg osv osv. Lyden fra skrikene var overdøvende. Ble nesten litt redd.

Når det gjelder utsalgspris i butikk så vil denne dessverre koste litt mer en Z-680:

Rundt 5000kr inkl. mva.

Men husk her at du får teknologi som er hentet fra høyttalere som koster 15000kr.

Det kommer til butikkene i Norge i løpet av høsten. Kommer til å bli en hit for de som virkelig vil ha gode høyttalere som funker til det meste.

en ting til

ANBEFALES!! :w00t:

( jeg skal ihvertfall ha meg et sett! Er bestilt allerede )

Mer info finner du her:

http://www.spherexinc.com

(anbefaler dere å lese manualene og se filmene som ligger der :yes: )

Merk!: Jeg satt sammen denne posten ganske fort. så det kan være skrivefeil her :roll:

Høyttalerne får du kjøpt på elkjøp f.eks og er perfekte til bruk mot xbox. De er jo laget spesielt for xbox..

http://www.spherexinc.com/NewspageDetails.aspx?ID=112 <-- en sak du burde lese

http://www.spherexinc.com/NewspageDetails.aspx?ID=2 <-- litt til

Endret av Breiker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...