Gå til innhold

Raskeste Pc400 p4 som noen gang kommer vil bli...?

erikstein

Anbefalte innlegg

Sitter her med Asus P4T-E hk, som "kun" støtter pc400 p4. Problemet er at dette hk'et ikke er ideelt for overklokking, fordi jeg ikke har mulighet for agp/pci lock (eller hva det nå heter).

Så hva vil være smartest? bytte til et nytt hk (f.eks i850E eller et i845G)?

Takknemlig for fornuftige svar :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gamle I850 vil på 533/133 FSB automatisk dele ned PCI og AGP til 33/66 så det er ikke egentlig noe problem å kjøre en 2.53/533 på det

Hovedkortet er bra det - bare klin på en ny CPU - ville ikke brydd meg om å byttet det også.

Skal du først bytte vent på Granite Bay i høst ikke gjøre det nå.

Lenke til kommentar

Har vært bortreist. Så jeg får aldri svart på mine egen poster :razz:

Men. Det er noe jeg ikke er helt med på her, du sier jo at hk vil kunne kjøre en 533mhz p4 (F.eks en 1,8ghz@2,4) den vil da ha 133mhz bus. Men jeg trodde ikke at Asus P4T-E hadde den muligheten? fordi da vil jo agp/pci bus'en bli sinnsykt høy..eller regulerer den det til 1/4? Den er jo 1/3 nå på 100mhzx4 med 133x4 blir jo 1/4 istedefor (burde være 1/4 ihvertfall...eller er ikke jeg helt med?

Har også samsung orginal pc800 RDram. Har lest tester der den glatt klarer pc1066 (med litt ekstra luftkjøling vel å merke).

Har en swiftech cpu kjøler med en papst 37db vifte + noen kabinett vifter (alt på full gass, har pc i annet rom).

Vil da en 2ghz NW pc400 takle 2,6ghz 533?

Mange spm. Hovedsaken er hva som skjer med PCI/AGP. Den vil jo bli meget høy(?) Siden det kun er Abit THII kortet som jeg vet om som har FIXAGP.

Lenke til kommentar

Fant noe HER som kan være noe å lese om.

Her er det noen som kjører p4 533 og 1066 rd-ram på P4T-E- Funker helt greit. Ser at hvis man bruker jumper settings fra P4T, så funker det med standard PCI/AGP hastighet.

user.gif

[ Denne Melding var redigert av: engen på 2002-08-13 14:19 ]

Lenke til kommentar

Nice..så jeg kan kjøre en 1,8ghz p4 nw på 2,4...det høres pent ut :smile:

Bare å finne ut det med jumpere...alltid et problem :razz:

Er bare noen småting jeg ikke er helt med på. Ta f.eks hvis jeg stiller fsb til 110. Da blir agp 73mhz og pci 36mhz.

Men når jeg stiller fsb til 133. Så vil da agp/pci bli 66/33?

Jeg skjønner ikke hvordan dette kan skje. Er dette noe som er innebygd i hk'et?

F.eks Hvis jeg tar min 1,9ghz p4 og setter denne til 110mhz på fsb. Så blir den no sånt som ca 2,1ghz. Da blir jo pci/agp 36/73. Men setter jeg da en 1,8ghz NW med en fsb på 133 slik at den er 1,8@2,4. Så blir pci/agp 33/66?

Litt rart skrevet kanskje...men har jeg rett? Bytter den fra deling 1/3--->1/4 ved 133mhz fsb?

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: iceraven på 2002-08-13 23:43 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: iceraven på 2002-08-13 23:46 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...