Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til ustabilt nettverk.

Anbefalte innlegg

Jeg har en Belkin router i kjellerstua, og en pc med et Belkin 54 Mbps nettverkskort kort i 2.etg. i huset. Det er mulig at jeg er for ambisiøs som tror dette vil fungere?

Når jeg slår på maskinen finner som oftest pc'en routeren, og det vises en signalstyrke på mellom 40 og 50%. Etter en stund forsvinner forbindelsen, og det eneste jeg da kan gjøre for å oppnå kontakt er å restarte pc'en.

Dersom noen har tips til hva som kan gjøres for å beholde nettverksforbindelsen ville jeg være takknemlig for det.

Vil et alternativ være å bytte antenne, eller finnes det bedre nettverkskort som vil klare dette stabilt.

Jeg har ikke lyst til å bruke mye penger dersom det er usikkert om løsningen vil fungere.

Takknemlig for alle tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og det helper ikke hvis du deaktivere/aktiverer nettverkskortet, eller "reparerer" tilkoblingen?

Den enkleste og billigst løsningen for ebdre rekkevide er vel en ekstern antenne hvis belkin'en støtter dette ... eller å flytte den til "mellometasjen" ?

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Takk for innsatsen til alle som svarer, men det har ikke gitt meg løsningen så langt!

Er det grunn til å tro at en antenne løser problemet? (Trehus med forbindelse u.etg-2.etg).

Har noen erfaring med dette, og i såfall - hva bør jeg kjøpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...