Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Harddisktrøbbel, får ikke startet opp

Anbefalte innlegg

Plutselig i går når jeg skrudde på pcen, funket det ikke. pcen fant ikke noe på Primary master. Harddisken ble med andre ord ikke funnet... I og med at operativsystemet ligger der, fikk jeg ikke bootet. Prøvde flere ganger, og prøvde også å sette harddisken i en annen maskin. Den andre maskinen fant den heller ikke. Hva kan ha skjedd og hvordan kan det eventuelt fikses??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oops...høres ikke bra ut.

Sjekk at jumper sitter skikkelig i og evnt sett til slave og prøv å sett den som slave i annen maskin.

Jeg hadde lignende problem på en IBM 45MB GXP65 Desk(death)star ,og etter mye om og men viste det seg at en av strømlederne fra molexkontakten til printkortet på disken var brukket av. Frem med loddebolt og edru hand så fikk jeg ihvertfall reddet all data...

Håper det ikke er så galt hos deg da

Lenke til kommentar

Ja, har prøvd det, men det som var merkelig var at på formiddagen funket den. Jeg skrudde den av på helt vanlig måte, Så skrudde jeg på pcen igjen tre timer senere ( ingen hadde vært hjemme, og pcen var ikke blitt rørt siden det, det var også pent vær så det kan ikke ha vært lynnedslag) men da funket det ikke. Bare helt uten noen som helst forklaring... HJELP! :ohmy:

Men er det eventuelt noen forslag til hvordan man kan redde data?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...