Zabre777 Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Hei, Jeg har nå en xp2500 (barton?), 256+512 meg med XMS 3200 minne moduler (vanlig DDR-ram) og et radeon 9800 pro. Er det noen vits i å oppgradere dette? Kan jeg bruke det gamle minnet og evt. kjøpe ny cpu/hk/vga? Kom gjerne med anbefalinger til nye deler.. Takker og bukker Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 minnet ditt går fint an å bruke på 939 hk... cpu og grafikkort er litt gammelt Lenke til kommentar
fossie Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 minnet ditt går fint an å bruke på 939 hk... ...men brikkene er ikke identiske, så du får ikke dual channel ytelse med dem. Hvorfor vil du oppgradere? Hva bruker du maskinen til? Lenke til kommentar
am3k Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Merk deg meldingen som ligger i toppen av kategorien vedr. retningslinjer for kategorien. Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering. Det fremgår klar at nemt sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien samt at brudd på denne vil føre til stenging. Du rådes herved til å lese denne og forsøke på nytt. Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om. Døme på gode emnefelt: Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett) Ny Stille-PC til 10000 kr. Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett). Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K Minner forøvrig om forumreglene: Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Brudd på enten det gjelder dårlig bruk av emnefelt eller særs manglende informasjon i tråden vil føre til stenging av tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg