Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT og D-Link DI-624

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem (som de fleste som poster her har)

Jeg skal sette opp et trådløst nettverk hvor jeg har en Cisco-667i router fra Nextgentel samt en D-Link trådløs router DI-624.

Internett funker perfekt når jeg kobler direkte til Cisco serveren.

Jeg setter opp D-Linken, tar ut ethernet kabelen fra den stasjonære maskinen og setter den inn i WAN porten bak på D-Linken. Fra port "1" bak på D-linken setter jeg så en ethernet kabel inn der jeg tok ut den "gamle" ethernet kabelen.

Foran på D-linken lyser alle lampene som skal lyse (Power, Status(blinker), WAN og 1)

Når jeg starter IE og taster inn 192.168.0.1 kommer admin sidene inn som de skal. Jeg kjører Wizarden og velger dynamisk IP.

Etter dette står jeg fast, jeg finner den trådløse routeren (ping 192.168.0.1) men kan ikke pinge noe annet enn denne adressen.

Hvordan vet D-linken hvor den skal "gå for å komme ut på nettet"? Når jeg først fikk Cisco-routeren fra NGT så måtte jeg sette den opp med gateways og DNS servere.

Gateway er 10.0.0.1 (Dette er ip'en til Cisco routeren som altså er min ADSL-router)

Den har 217.13.4.4 og 193.71.1.2 som DNS servere.

Operativsystem er Windows XP.

Jeg tenkte kanskje d-link routeren automatisk fant ut av gateways og dns servere selv, slik andre trådløse routere har gjort når jeg har satt de opp her, men neida.

Er det noen som har et nogenlunde lignende oppsett og som kan forklare hvordan de gikk frem for å få det til å virke?

På forhånd takk!

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Thompson 510 ruteren og NGT og har koblet D-Link 624 opp som du har gjort. Når jeg fulgte trollmannens hjelp får å få tilgang til internett skjedde det samme med meg som det du beskriver. Det som til slutt virket var å bare koble D-linken opp mot ruteren uten å gjøre noen ting. Tror jeg måtte resette til fabrikkinstillinger, kan ikke huske.

Lenke til kommentar

Vil det ikke hjelpe å gå sette Cisci-ruteren som bridge-funksjon dersom den kan dette? Koble vekk D-Link og kjøre rett på Cisci, for å så gå inn i web-basert meny på samme måte som med D-Link.

To rutere etter hverandre er vel ikke helt anbefalt, så derfor bør den første kjøres som en bridge, så D-Link får tatt seg av rutingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...