Vidvandre Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Jeg kjører windows Xp, og alle spillene jeg prøver og kjøre låser seg etter kort tid. Det kommer en pipelyd, og maskina må rebootes. Jeg har installert alle nye drivere til både lydkort og skjermkort, samt tatt en BIOS oppdatering...men virker som om det er nytteløst. Hva kan problemet være, og evt. hvordan skal man få fikset på dette problemet???? Lenke til kommentar
jonathan Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 gi oss system specs. Kan være konflikt eller driverprob med skjermkort. Prøv med et annet hvis du kan. hvis ikke ta ut alle kort utenom skjermkort og prøv... Lenke til kommentar
Vidvandre Skrevet 8. august 2002 Forfatter Del Skrevet 8. august 2002 System spec. Windows XP NVIDIA Vanta Skjermkort (Detonator XP) SounBlaster Live Value 256 MB Ram xp Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Har du tatt ut alle kort inklusive CD-rom og CD rw? prøv da.... Hvordan henger det? Lenke til kommentar
Vidvandre Skrevet 8. august 2002 Forfatter Del Skrevet 8. august 2002 Den henger seg slik at bildet stopper opp..en pipelyd begynner. Og verken mus eller tastatur virker.Må rebootes. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Du har vel ikke indifinite loop feil eller hva det nå heter? (Nvidia dirver/skjermkort kombo). Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Problemet er 99% sikkert at cpu'en din overoppheter. Utrolig at jeg er den første til å foreslå dette! Gå inn i bios og sjekk temperaturen på CPU. Den er garantert alt for høy. Bytt vifte, evnt sjekk at den er satt ordentelig på, eller sett en bordvifte til å blåse på cpuen, med åpen kasse. Lenke til kommentar
Vidvandre Skrevet 8. august 2002 Forfatter Del Skrevet 8. august 2002 hva mener du med indifinite loop?? Det er VIA Chipset på hovedkortet..jeg har installert de nyeste 4 in 1 driverne fra VIA også..men hjelper ikke. Noe i BIOS jeg må endre kanskje? Det har da fungert før på min PC...skjønner ikke noe. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Ind. loop feil var først sett på som et problem for VIA brukere med Nvidia skjermkort, men det kommer faktisk av en minnehåndtering prosess i de nye driverne til nvidia. (noen ATI brukere har dette og faktisk) Du får vel en driver feil når du starter maskinen på ny? Eller stopper den ikke etter 6/7 min og forteller deg med blåskjerm at det er et problem (lyder hakker/går i loop også). Dette kan også skje med for varme system. Så gjør som han som postet lenger oppe postet, bruk bordvifta og test. Selv ble jeg aldri kvitt problemet, og byttet til ATI, nu går alt bedre... Lenke til kommentar
Vidvandre Skrevet 8. august 2002 Forfatter Del Skrevet 8. august 2002 Temperaturen på prossessoren er helt OK. Så kan ikke være det som er problemet. Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Hva slags CPU og hovedkort har du? Jeg vet ikke om det kan være strømforsyningen som ikke er kraftig nok? Men da hadde du kanskje merket også fått problemer når du ikke spiller. Oppsann, jeg ser nå at denne tråden er i feilkategori. [ Denne Melding var redigert av: Hoppesagåsa på 2002-08-09 09:59 ] Lenke til kommentar
substeve Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=43301&forum=23 Og kanskje du kan prøve å stresse cpuen, f.eks. spille i fem minutter, så gå ut å sjekke tempen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå