luring1 Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Jeg har problemer å få startet Mozilla-Thunderbird 1.0.2. Klarer å starte programmet som root, men ikke vanlig bruker. Jeg kjører kommando mozilla-thunderbird som vanlig bruker. Får ingen feilmeldinger, men programmet starter bare ikke. Det fungerte helt til jeg prøvde å legge inn en nyere versjon av programmet. Som root bruker starter thunderbird, men jeg klarer ikke å få kontakt med min pop/smtp server. Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Ingen feilmeldinger i terminal heller? Lenke til kommentar
luring1 Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Jeg får nå kontakt med thunderbird. Sletta brukerkontoen min og oppretta den på nytt. Har nå fått et nytt problem. Nå får jeg ikke lenger kontakt med tjeneren. Får ikke sendt eller mottatt epost. Samme skjer for alle brukerne. Har skrevet inn kontopplysningene inn mange ganger, men samme feilmelding hele tida. Har prøvd både norsk og engelsk versjon. Jeg får sendt/mottatt epost gjennom KDE sin epostleser KMail, med samme kontoinnstillinger. Når jeg starter thunderbird via konsoll, får jeg opp denne "feilmeldingen" [kjell@HJEMME kjell]$ mozilla-thunderbird GConf Feil: Feil ved forsøk på å kontakte konfigurasjonstjeneren; noen mulige årsaker er at du må aktivere TCP/IP for ORBit, eller at du har gamle NFS-låsfiler pga et systemkrasj. Se http://www.gnome.org/projects/gconf/ for informasjon. (Detaljer - 1: Åpning av IOR-fil '/tmp/gconfd-kjell/lock/ior' ble ikke fullført, ingen gconfd funnet: Permission denied 2: Åpning av IOR-fil '/tmp/gconfd-kjell/lock/ior' ble ikke fullført, ingen gconfd funnet: Permission denied) Sier meg ikke så mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå