Gå til innhold

harddisk restarter og gir feilmeldinger

m0g1e

Anbefalte innlegg

Har nettopp montert den nye datan min med en harddisk som jeg hadde fra den forrige pc'n min.(har totalt 4) De fungerte godt og det var ingen feil på dem før jeg fikk meg nytt HK i datan..

Har opplevd mange ganger nå(ca 10-12) at PC'n restarter(som oftest) eller låser seg på enkelte filer jeg kjører.(WestrenDigitalCaviar WD20 00JB-00GVA0 SCSI Disk)

Noe som ALDRI har skjedd, før jeg installerte inn det nye hovedkortet..

Hardisken er ca 9 mnd gammelt og har brukt ca 120BG av de totalt 200.. Grensen skulle ligge på ca 190 av hva den tålte...

Får enkelte ganger feilmelding etter restart om oppstartsprogram som ikke vil kjøre. Har også fått i et enkelttilfelle blåskjerm hvor det står:

*******Hardware Malfunction******

Call your hardware ventor for support.

*****The system has halted****

Den vanligst feilen som jeg har fått er CRC-error på noen av kopieringene imellom hardisker. Enkelte ganger har maskina restarta pga dette..

Syns det er rart at det kommer så mye feil på den siden den er såpass ny og lite brukt. Den har vært feilfri før..

Har noen svar på hva dette kan skyldes og evt hvordan jeg kan fikse det?(program etc.)

Den har allerede for mye viktig til at jeg kan prøve å formatere den ennå... dessuten klarer jeg ikke å kopiere enkelte filer over til andre hardisker..

Er det stor mulighet for at det er det nye hovedkortet mitt som kan være ustabilt??

*har ABIT VT7 HK (komplett.no)

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123082&cks=PLC

Takker hjertelig mye for alle svar :)

Endret av nollie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den gamle maskina er demontert og jeg bruker noen av delene der til den nye nå...

Bruker systemfiler og operativsystemet på en annen harddisk ja...

Har for det meste videofiler på den, men har opplevd feil på helt tilfeldige filer ved kopiering til annen harddisk..

Skal til en kamerat i morra å se om den funker bedre hos han...(men tror egentlig ikke)

kan det være feil med hk egentlig..? evt andre løsninger?

Endret av nollie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...