Gå til innhold

Overklokking av Intel PEE 840 3.2GHz

FX-57

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg Intel's nye prosessor Pentium Extreme Edition 840 3.2GHz, og jeg lurte på om den går ant å overklokke, for jeg er ikke helt sikker på di 2-kjerne prosessorerne om hvor gode di er til å bli overklokket!

Jeg skal også kjøpe Silverstone Nitrogon CPU-Kjøler NT03, og jeg tror den kjøler en del, men er prosessoren noe god til å bli overklokket?

Hvis den ikke er det, vet dere om noen som er det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har tenkt å kjøpe meg Intel's nye prosessor Pentium Extreme Edition 840 3.2GHz, og jeg lurte på om den går ant å overklokke, for jeg er ikke helt sikker på di 2-kjerne prosessorerne om hvor gode di er til å bli overklokket!

Jeg skal også kjøpe Silverstone Nitrogon CPU-Kjøler NT03, og jeg tror den kjøler en del, men er prosessoren noe god til å bli overklokket?

Nå har jeg lest mye rundt CPU, og ingen har klokket den noe særlig over 4 Ghz.

Men med skikkelig kjøling, kan man vel få til litt av hvert. :D

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest mye rundt CPU, og ingen har klokket den noe særlig over 4 Ghz.

Men med skikkelig kjøling, kan man vel få til litt av hvert. :D

En som har klart litt mer enn 4ghz. :thumbup:

http://www.xtremesystems.org/forums/showth...ghlight=pentium

Lenke til kommentar
så hvis jeg kjøper en god vifte, kan jeg overklokke den til 4gig uten noen riskiko?

Jeg skal kjøpe denne her:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311716&cks=PRL

Tror dere den er god nok?

Ikke ta i da....uten risiko!! :D:D

Overklokker du en CPU og særlig såpass, er det alltid en risiko for at enten CPU, minne eller skjermkort tar skade....men med en skikkelig kjøler og ett godt hovedkort reduserer du risikoen.

Men garantien....ja den må du se langt etter uansett

Lenke til kommentar
Så er det noen av dere som kan si hva som er den beste kjøleren av alle?

ikke i forhold til pris og støy, men i forhold til kjøling!

Den nye Zalman CNPS9500 er nok noe av det bedre hvis du ikke skal ha vannkjøling. alex_x ga en link hit og det ser lovende ut.

Ellers er nok Zalman 7700CU ikke 7700ALcu noe av det beste :thumbup:

Lenke til kommentar

hmm, ikke for å kritisere planene dine, men extreme edition greia er ikke noe nevneverdig bedre enn intel sin pentium D 3,2 ghz, så å betale det mange tusen ekstra er bare tull. AMD har også gode alternativer som kan være fine å kikke på.

Du får ikke noen dualcore fra intel over 4 ghz med luft kjøling om du ikke har fått en sinnsyk drømme chip, men vil kanskje tro du kan klare 3,8 ghz og da vil den throtle noe grusomt.

AMD sine er ikke noe særlig bedre egentlig når det gjelder overklokking.

2,6 - 2,7 er maks for de fleste chippene. Har sett to gå til 3 ghz (veldig gode chipper, og langt fra stabilt) og noen går ikke lengre enn til 2,4 ghz (gjerne de som er 2 ghz stock).

Men unasett hva slags klokke planer du har så hold deg unna EE prosessoren. Den gir maks lite ytelse for penga. Athlon 64 4800+ slår den i alt og koster vel faktisk mindre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...