Klorin Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Fikk ASUS a7v333, XP2100+ og Silent Viking i posten i går. Ette å ha montert det og og brukt Artic Silver 3 løp tempen oppover og stabiliserte seg etter en times tid på 65 grader idle!! Begge flater var rengjort med isopropanol og alt skulle være i orden. Under load gikk tempen opp til 72 grader. I kveld satte jeg inn min gamle Globalwin kjøler idle er tempen nå 43 grader idle og 47 grader etter å ha spilt en time!! Globalwin vifta bråker jo som et he***** men volumet på Silent Viking skulle jo veie opp for turtallet på Globalwin vifta. Begge er montert nøye og på samme måte. Noen som har noen ideer om hva som skjer her? [ Denne Melding var redigert av: klorin på 2002-08-08 23:39 ] Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Den der vikingen duger ikke til xp2100+ cpu,da må du gå for noe bedre.Swiftech f.eks.Eller Zalman... Lenke til kommentar
Ygdrasil Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Ville heller ha satsa på en Alpha Pal 8045, har hatt denne selv og det var en kongekjøler! med en Papst 19db vifte kom jeg skjelden over 50 grader C ved full load og den var stille. Skal nå investere i en lignende til min P4. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Neida vikingens volum gjør ikke at den kan måle seg med globalwin ribba di som sikkert har ei deltavifte. Du skal kunne kjøre silent viking hvis du gjør dette: -pass på at lufta som brukes til å kjøle ned cpu ikke er varm. Kabinettvifter hjelper, særlig hvis de ductes litt. -senk kjernespenninga på cpuen din. Default er noe som 1,75V. Denne kan du sikkert sette ned til noe sånt som 1,65V. CPU kan ikke ta skade av dette. Men PC'en kan bli ustabil. Blir den det, øker du spenningen bare litt igjen. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Et lite tips til dere som skal kjøpe ny cpu kjøler... Hos microplex kommer en cpu kjøler som er vistnok skal være helt sinnsykt bra om 6 dager er det vel nå (ref. nedtelling) jeg venter ihvertfall i stor spenning på den :roll: Lenke til kommentar
_Prime_ Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Silent Viking er beregnet til amd 1900+!!! ikke mer.... Lenke til kommentar
Neme Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 XP2100 ?? Min Duron 800 ligger på 40 grader med Silent Viking, noe jeg syns er ganske mye. Skal du ha bra kjøling, gå for Swiftech kjøler med fin Papst vifte Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 8. august 2002 Forfatter Del Skrevet 8. august 2002 Dette var jo litt skuffende ettersom kjøleren er helt ny. Litt av poenget var jo SILENT... Kjøleren i seg selv er jo støre enn Globalwin kjøleren. Hva om får tak i en kraftigere vifte.. noe som går litt roligere enn Globalwin vifta? Den er jo tross alt 80mm mot Globalwin sine 60mm eller noe. Forøverig må jeg si at det er litt ironisk.. Globalwin kjøleren er over ett år og var beregnet på 1.3 ghz den gangen. På esken til Silent Viking'en står det 2000+ og på webben står det 2100+ i noen av prislistene(jeg søkte på Google, husker ikke hvor det sto.. en svensk side). Nå har jeg planslipt Vikingen så jeg skal gi den en sjanse til. Nå kjører jeg den forøvrig på 1820 mhz og den ligger fortsatt på 43 grader.. utrolig.. [ Denne Melding var redigert av: klorin på 2002-08-09 00:23 ] Lenke til kommentar
Neglesaks Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Jeg er heller ikke særlig fornøyd med min Silent Viking, bruker den på min Athlon XP1700 og ligger på 55 grader.. Gansker kjipt. Skikkelig bomkjøp! Lenke til kommentar
FroHo Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Jeg har xp2000 og silent viking. Og min idle temp på cpu er 41 og chassis 35. Cpu stiger med 7-8 under full load, Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Jeg har Silent Viking på min XP1800+ og ligger på nærmere 60 grader ved idle, og rundt 66 ved load (rendring av filmer i After Effects og Premiere). Angrer på kjøpet ettersom jeg trodde den skulle kjøle bedre enn min EKL Papst som bare er litt mer bråkete (27dB mot Silent Vikings 21dB). Men angrefristen gjelder vel ikke når vi har skrapet av Thermal Pad og gnidd Artic Silver utover prosessoren. Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 xp1800@2k 50 idle med sv Har aldri hatt heng noen gang. Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 xp1800@2k 50 idle med sv Har aldri hatt heng noen gang. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Quote: Den 2002-08-09 10:38, Tantor_ skrev:xp1800@2k 50 idle med svHar aldri hatt heng noen gang. Du får ikke heng før du når adskillig høyere temperaturer enn det da. En her inne hevder at hans XP prosessor ligger på 110 stabilt, og at systemet blir ustabilt først ved 130 grader. DET tviler jeg imidlertid på, men en XP prosessor skal ivertfall klare nærmere 80 grader før den blir ustabil, og 90 før den begynner å ligge i faresonen for oppbrent CPU. 70 grader eller mer kan imidlertid føre til at CPU'ens levetid forkortes. Hvilken kjøler er stillegående (ca. 20dB eller mindre) og BEDRE enn Silent Viking til kjøling? Vil gjerne se at makstemperatur ligger på maks 60 grader, nå, med Silent Viking og Artic Silver 3 pluss shim ligger min på 70 grader ved full load (jeg har to kabinettvifter men de hjelper ikke mye, bare 1-2 grader på prosessoren ved full fart enn når de er avslått). Lenke til kommentar
Templar Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Er dere at snakke um Internal DIode eller thermistor temperaturer.... Tror dere må få det klart ellers kan man ikke lese noen ting ut av disse taller.. AthlonXP er fjell stabil og lever godt i mange år hvis INTERNAL temperatur ligger på 95>x.. Fleste vil få sjokk hvor varm CPUen egentlig er internal men slik bare er det.. Kaldere bedre ja.. MEN Folk må bare begynne at prøve at forandre tenke måte om temperatur og CPU.. AthlonXP er varm og han har ingen problemer med det.. slik bare er han.. For verdenst kraftigeste desktop FPU blir det litt varme :smile:.. Har en AthlonXP 2200+.. topper på 70c INTERNAL eller 46c thermistor.... hvis de lå på 20c... jeg kunne ikke bry meg mindre så lenge den er fjell stabil. Hilsen, Simon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå