Gå til innhold

Vask av tastatur

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det kunn er støv som er på tastaturet kan du bruke trykkluft på boks. Hvis det er andre ting kan du bruke "wipes" og hvis det er skikkelig gale finnes det rengjøringsmidler som er spesielt beregnet på tastatur (brukes blandt annet på sykehus)

-MortenGj

Lenke til kommentar
Gjør som meg. Kjøp svart tastatur :p Ser ikke flekkene da. :thumbup:

Ser dei kvite :p Huff...den var stygg.

Eg pleier å ta heile greia når eg først er i gang. Demonterer alt, tar med meg alle plastdeler som har behov for vask på badet, fyller ei 10-liters bøtte med varmt vatn, spruter oppi litt zalo, såpe og grønnsåpe, rører rundt, heller alle knappene oppi og senker resten av tastaturet (plastikken altså, ikkje elektronikken) nedi bøtta.

Lar det stå i 12 timar, tømmer det ut i vasken, legger knappene på eit handkle på badet så dei får tørke og setter det saman igjen når det er tørt :)

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha det skikkelig rent, slik at du kan la det gå like mange år til neste rengjøring, ville nok jeg ha pellet av alle knappene. Evt. kjøpe nytt tastatur :p

Og hvis du først peller av alle knappene, så har jeg et kult lite tips: en kompis av meg tok det gamle tastaturet til moren og pellet av alle knappene. Han fant noe lysrør-greier, sånn bøyelig, la nedi og satte knappene på plass. Det var ganske stilig, men jeg tror ikke det fungerte så lenge etterpå.

Sikkert noe slikt han kjøpte: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SBESBL

Lenke til kommentar
Neida, berre søk på google etter tastatur\keyboard så setter du dei på plass etter eit bilete. Eg gløymde det første gangen og måtte kopiere kva bokstav for å kunne skrive "keyboard"

Hvis du er så pro at du kan bruke dette tastaturet, trenger du nok ikke bildet engang.

Men for all del: finn gjerne det tastaturet du har et sted på nettet, se om du får tak i et bilde rett ovenfra og print det ut hvis du vil være på den absolutt sikreste siden (dersom du i det hele tatt har tenkt å pelle det fra hverandre da). Ellers så finnes det jo folk som har mer enn ett tastatur i huset om gangen også.

Lenke til kommentar

Jeg renset min slik:

Holdte den opp ned (tastene mot bakken) mens jeg sprøytet Jif kjøkkenrens (kongen for å fjerne smuss/fett). Lot den virke ca 3 min. Tok en fuktet (ikke fuktig) svamp og tørker 3 -4 ganger over tastene mens jeg holdte den opp ned.

Fordel å ta ut battariene hvis du har trådløs tastatur. Da går ikke PCen amok!!!

- ja, slik gjorde jeg det!! ;-) og det funka og!

Lykke til.

Mvh

Ruban

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...