Norway_Bergen Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Skal ha nytt kamera. Det vi ønsker er (i prioritert rekkefølge): • Gode bilder (tar mest bilder inne) • Rask autofokus (skal ta bilder av barn) • Lite kamera (helst i lommeformat) • Vidvinkel • Bra på automatikk, men litt muligheter for egne innstillinger Vi er ikke opptatt av: • Video • Stor zoom Vurderer foreløbig: Ricoh Caplio R2, Richo Capilo GX8, Fujifilm FinePix F10 og Panasonic Limix DMC-FX9. Men utifra forhåndsomtalen er Panasonic Lumix DMC-LX1 drømmekameraet. Hva bør vi velge? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Hva med et Canon Ixus 700? Test av kameraet! Lenke til kommentar
Norway_Bergen Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 Canon Ixus 700 har litt dårlig vidvinkel, og det er heller ikke veldig kjapp på Autofokushastighet, ellers virker det som et bra kamera. Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Jeg kan kun anbefale Ricoh R2, da det opfylder de fleste af dine krav: God vidvinkel (28mm), klart hurtigste kompaktkamera på markedet, 4,8 x zoom, og god billedkvalitet. Lenke til kommentar
Norway_Bergen Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Var i starten av kamerajakten innstillt på R2, men ble litt usikker da jeg leste TEST av kameraet på Digit.no. Der skriver de at billedkvaliteten ikke er topp, og at det er mye støy i bildene. Dette gjorde meg litt usikker. Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Søg lidt rundt her på forummet og du vli se at der er mange tilfredse brugere... I øvrigt er den støj der snakkes om ikke konsistent i alle tests af kameraet jeg har set, og uanset tvivler jeg på at det er generende for den alm. fotograf. Kameraet har derudover så mange andre kvaliteter at det efter min mening så rigeligt opvejer det. Ellers kan det nok bedst anbefales at vente på Panasonic LX1 og se hvordan det kommer ud i test. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå