pianoforte Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Vurderer å kjøpe et Sony DCR-HC90 og lurer på om noen har erfaringer med lyden på det? Tenker å lage noen små, veldig enkle, kortfilmer sammen med noen kamerater, og lurer da på om jeg trenger noen ekstra mikrofon? I så fall: Har noen en mikrofon å anbefale? DCR-HC90 har ingen lydinngang og man må bruke HotShoen/tilbehørsskoen for å koble til mikrofon. Eller finnes det en overgang fra HotShoen/tilbehørsskoen til jack/minijack/xlr? Lenke til kommentar
pianoforte Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Ingen som vet? Har enda et spørsmål: Kan man på noen måte koble til en mikrofon i LANC-inngangen? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 (endret) Mikrofonar har vorte diskutert ein del her på forumet. Søk, so finn du kanskje nokre postar. (Eg har ingen gode tips...) Og du tek nok feil, for HC90 har lydinngang. (sjå her) LANC-inngangen er vel berre for å fjernstyre kamera, so eg trur du må halde deg til mic-inngangen. Endret 24. august 2005 av incanus Lenke til kommentar
pianoforte Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Og du tek nok feil, for HC90 har lydinngang. (sjå her) Dette er bare tull, det Sony mener med lydinngang er den intelligente tilbehørsskoen. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Unødvendig av Sony å villede kundene på den måten, men er kanskje ikkje anna å vente. For å sitere CamcorderInfo: "However, we should warn you that your audio is going to be bad, and Sony doesn't want you to buy a microphone to improve it other than their own. " Men for å få skikkeleg (iallfall brukbar) lyd, bør ein ha ekstern mic, og då ser det ut som du må kjøpe Sony sitt alternativ. (Eg veit iallfall ikkje om noko adapter) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå