CurSe Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Har akkurat flyttet inn på hybelen hvor det er trådløst bredbånd. Problemet er at jeg ramler ut hvert 2.minutt og det begynner bli en smule irriterende. Signal styrken er low for så å plutselig ramle ut. Hva kan jeg gjøre for å fikse problemet? Edit: Har en USB-plugg og ikke trådløst nettverkskort. Den har jeg plugget inn i min eksterne harddisk som står på bordet. Bør også nevnes at jeg bor i en kjeller. Edit2: Ser det ble laget en nesten identisk tråd i det jeg startet min. Sorry Edit3: Bruker denne USB-pluggen: http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=147360 Som er koblet til denne: http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=151258 Edit 4: Har flyttet mottakeren 30cm høyere opp og har signal strenght: good, men jeg detter fremdeles ut. Takk for linken, skal prøve å se om det hjelper. Men er litt vanskelig å laste ned oppdateringer når jeg ramler ut hvert 2.min Endret 23. august 2005 av CurSe Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=454352&hl= Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 (endret) http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=454352&hl= Det funket desverre ikke. Har signalstyrke good, men det virker som om at oppkoblingen varer et bestemt antall sekunder før den ramler ut. Slet noe inni #¤%&/ med å laste ned oppdateringen for jeg ramlet ut på rundt 92-98% hele tiden. Edit: Legger ved et bilde. Endret 23. august 2005 av CurSe Lenke til kommentar
mrhenrix Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Det er nok fordi du bor i en hybel sammen med andre med trådløst nettverk. Alle har b/g-nett, og da får man disse problemene. a-nettverk er dyrere, men da kan flere "spot`er" overlappe hverandre uten å forstyrre. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Har testet hvor lenge jeg holdes på nettet og resultatet er ganske merkelig. Testet med stoppeklokke hvor lenge jeg holdtes online fra jeg var på nettet til jeg falt ut. På alle testene(6 ganger) mine så fikk jeg 2min og 5 sek. Hva kan det tyde på? Edit: Lastet ned disse driverne: http://www.cnet.com.tw/product/cwd-854d.htm Antar at det var riktig. Prøvde å bytte usb-kontakt, men det hjalp heller ikke. Alt jeg oppnådde med det var at signalstyrken ble "low". SKjønner ikke hvorfor jeg faller ut hele tiden. Snakket med hybelverten om det og hun som bodde her i fjor hadde ingen problemer med nettet. Mtp at signalstyrken er "good" så skal jo ikke jeg heller, i teorien, ha problemer. Endret 23. august 2005 av CurSe Lenke til kommentar
maledictus Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Jeg ser du har krysset av for "Enable IEEE 802.1x authentication for this network". Dette kan gjøre forbindelsen ustabil. Har du forsøkt å fjerne dette? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 http://cgi.ebay.com/WiFi-Speed-Spray-Incre...1QQcmdZViewItem jeg påper at produktet sikkert ikke virker Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Hvis du kjører WPA sikkerhet i nettverket, så er det en bug i XP som kan forårsake dette (finnes en fiks i KB) ... men tror ikke det kan være det hvis du kjører WEP ? ... Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Jeg ser du har krysset av for "Enable IEEE 802.1x authentication for this network". Dette kan gjøre forbindelsen ustabil. Har du forsøkt å fjerne dette? Det så ut til å fikse problemet. Prøvde det i går, men da skjedde det ingen forandring. Hvis du kjører WPA sikkerhet i nettverket, så er det en bug i XP som kan forårsake dette (finnes en fiks i KB) ... men tror ikke det kan være det hvis du kjører WEP ? ... Er ganske grønn på dette området, så det aner jeg rett og slett ikke Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 jeg mistenker jeg har samme problemet her, jeg faller ut hele tiden, men kun på den stasjonære. Har prøvd det meste. Fikk et tips i går om at det var noe på aksesspunktet som måtte stilles inn (bruker D-link) men jeg kommer ikke inn på aksesspunktet uansett hvilken ip jeg skriver. Kan det være samme løsning hos deg, dvs at problemet ligger på aksesspunktet? Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 (endret) Speed'en på bildet varierer mye fra time til time. Den kan være alt fra 18 til 54, påvirker det farten på nedlastningene mine? En ting til, jeg uploader raskere enn jeg laster ned. Det rimer jo i grunn ikke? Endret 24. august 2005 av CurSe Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Hei. Her i huset har vi en PC i kjelleren. Den er på nett ved hjelp av et USB kort. Jeg bruker D-link program/driver og ikke Windows til å styre den trådløse tilkoblingen. USB kortet er ikke koblet rett i PCen, men ved hjelp av en forlengelseskabel. Radiosignal er ikke helt forutsigbart, slik at det stedet som har best mottakerforhold kan være der du minst venter det. Det jeg såg av en Prt Scr. var at du hadde dårlig signal og det kan være en god grunn til ustabilt nett. Prøv med en forlengelseskabel og let etter bedre signal. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 Hei.Her i huset har vi en PC i kjelleren. Den er på nett ved hjelp av et USB kort. Jeg bruker D-link program/driver og ikke Windows til å styre den trådløse tilkoblingen. USB kortet er ikke koblet rett i PCen, men ved hjelp av en forlengelseskabel. Radiosignal er ikke helt forutsigbart, slik at det stedet som har best mottakerforhold kan være der du minst venter det. Det jeg såg av en Prt Scr. var at du hadde dårlig signal og det kan være en god grunn til ustabilt nett. Prøv med en forlengelseskabel og let etter bedre signal. Skal se om jeg finner en sånn kabel. Når du sier USB-kort, mener du da en sånn plugg som jeg har? Akkurat nå så sliter jeg mye med at den går varm, noe som resulterer i at jeg mister nett og må ta den ut slik at den får kjølt seg ned. Flere som sliter med det? Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Varm sier du, hvor varm da? All elektronikk blir varm men det skal ikke bli for varmt. Blir USB kortet ditt for varmt, er det en feil på det og må byttest. Og ja, jeg mener en sånn plugg. Lenke til kommentar
Peavey Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Har samme problem her. Blir skikkelig plaget, mister hele tiden ikonet som sier jeg er tilkoblet, men har nett en stund til etterpå uansett, men så faller det bort. Jeg er oppkoblet mot en router som flere av leilighetene her kobler seg på, kan dette ha noe med dette og gjøre? Jeg ga mac adressen til husverten og da kunne jeg komme meg på. Har godt signal så det skulle ikke være problemet. mrhendrix: Det er nok fordi du bor i en hybel sammen med andre med trådløst nettverk. Alle har b/g-nett, og da får man disse problemene. a-nettverk er dyrere, men da kan flere "spot`er" overlappe hverandre uten å forstyrre. Hva vil dette si? Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 Varm sier du, hvor varm da? All elektronikk blir varm men det skal ikke bli for varmt. Blir USB kortet ditt for varmt, er det en feil på det og må byttest.Og ja, jeg mener en sånn plugg. Vanskelig å si hvor varm den blir. Når jeg holder den i hånden så er den ganske varm, men ikke ubehagelig varm liksom. Skal skaffe en forlengelseskabel og sette den i vinduet slik at den får litt kjøling Lenke til kommentar
roxxx Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Har du prøvd koble usb nettverkskortet rett i pcen, altså ikke bruke den Western Digital Dual Option Media Center? Kan tenkes den har litt problemer med kortet ditt, sånne huber og kontaktpunkter kan lage problemer for enkelte usb produkter, det har jeg erfart før. Jeg ville prøvd koble rett i pc. Lenke til kommentar
mortenma Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 jeg hadde tidligere et lignende problem da jeg var koblet i et trådløst nettverk mot en 3com-router.. Jeg fikset problemet ved å bytte kanal i oppsettet på routeren, og velgte så tilsvarende kanal i innstillingene for nettverkskortet.. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 (endret) Nå har nettverket vært nogenlunde stabilt en stund, men nå falle jeg ut igjen. Hvis jeg faller ut så klarer ikke maskinen koble seg opp på nettet igjen. Den finner nettet, men klarer ikke koble seg på. Det eneste som funker da er reboot og da får jeg kontakt. Legger ved et bilde, er det noe som er feil her? Edit: Hvis dere ser på det øverste bildet under extra info så står det av og til: Link is down Hardware radio is off Hva betyr det?(Da har jeg falt ut av nettet) Endret 3. september 2005 av CurSe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå