Fat_ASS Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 hater det meste av R&B musikk å kountry...ellers hører jeg på alt noe jeg er glad for da jeg bare trykker på random på winampen min også kommer det altid opp noe jeg liker...=) Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Vell, h0rer paa mye forskjelig musikk. Det spors hvor, naar og hvorfor Death Metal (Decapitated, Nile, Vital Remains etc) Prog Rock/Metal (Opeth, Pink Floyd, Aghora, Ayreon, Spiral Architect etc) Pop-Rock (Coldplay, Keane, Counting Crows etc) Punk (Bad Religion, Charta 77 etc) Reagge? (Bob Marley) Country Elektronika (Ugress, Kraftwerk, Royksopp) Klassisk, i noen tilfeller. Rap (Public Enemy, og Non Phixion) Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Jeg hører ikke på alt, men jeg hører på litt fra hver sjanger... -Klassisk -Metal -Rock -Prog. -Litt jazz -Litt elektronisk musikk -Litt Hip-Hop Noe jeg ikke nevnte? Ja, danseband Det må være den eneste sjangeren jeg absolutt misliker sterkest! Bare å høre DDE gir meg frysninger... Elektronisk musikk (electronica) er også mye forhatt blandt metallere. Hvorfor? Air, mitt favorittband, lager electronica. Air Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Okok, skal innrømme at jeg ikke hører på danseband... Ang. Metall vs. Elektronica tror jeg det går mye begge veier... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Det må være den eneste sjangeren jeg absolutt misliker sterkest!Bare å høre DDE gir meg frysninger... DDE - danseband? Er vel såkalt «trønder-rock» som de absolutt skal kalle det. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Ole Ivars, Vikingarna o.l = Danseband DDE er berre tøft. Neida, men det ligg vel nermare rock enn danseband vil eg sei. Lenke til kommentar
clario Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Jeg synes alle burde få med seg artister som -Thomas Dybdal -Bigbang -Kings of Convenience -Röyksopp -John Butler Trio -RJD2 -DJ Shadow -Cee-lo -Kanye West -Common -Coldplay -Pizzicato Five -Crash Test Dummies -Delillos -Steely Dan -Fat Freddys Drop -Elin Rosseland -Franz Ferdinand -Jamiroquai -John Legend -Bo Kaspers Orchestra -Morcheeba -New Jordal Swingers -The National Bank -Oasis -Outcast -Petter -R.E.M. -Toto -Ugress -Alanis Morisette -Dave Matthews Band -Kaizers Orchestra -Katie Melua -Miles Davis -Norah Jones Og mange fler! Regner med at mange har hørt mye på denne lista da! God musikksmak du Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Jeg hører på alt. K, fint. Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 jeg hører vell igrunnen på alt som er noen lunde fengende og høre på. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Jeg hører på alt. K, fint. Ser du hører endel på kaada/patton..ikke værst. JEG HAR SETT DE LIVE. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Jeg hører på alt. K, fint. Ser du hører endel på kaada/patton..ikke værst. JEG HAR SETT DE LIVE. JEG OG! Har ikkje du det, kaiHENNING? Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 (endret) Var da fælt med lister her... Symfonisk/ Progressiv Rock: King Crimson, Banco del Mutuo Soccorso, Genesis.. Moderne Symfonisk Rock: Marillion, Änglagård, Transatlantic.. Kunst Rock: David Bowie, Brian Eno, Roxy Music.. Blues Rock: Cream, Yardbirds.. Klassisk Rock: The Nice, ELP.. Hard Rock: Deep Purple, Led Zeppelin, Black Sabbath.. Krautrock: Tangerine Dream, Faust, Can.. Pop (eksperimentel): XTC, Pere Ubu.. Post rock: Mogwai, Tortoise, Godspeed You Black Emperor.. Psykadelisk (Rock): Beatles, Jimi Hendrix, Jefferson Airplane.. Space rock: Pink Floyd, Hawkwind.. Stoner Rock: Kyuss, Corrosion of Conformity. Canterbury: Caravan, Soft Machine.. Jazz Pionerer: John Coltrane, Eric Dolphy, Ornette Coleman.. Fusion: Miles Davis, Mahavishnu Orchestra, Sun Ra.. Avant-Jazz: Art Ensemble of Chicago, John Zorn.. Indo-Fusion: Anouar Brahem og Rabih Abou-Khalil. Skandinavisk Folk Rock: Den Fule, Hedningarna og Folque. Elektronisk: Merzbow, Autechre, Aphex Twin, Squarepusher, Spring Heel Jack.. Nyere klassisk: Iannis Xenakis, Arne Nordheim, Iancu Dumitrescu Kåntri: Johnny Cash punk, funk, indie, grunge, trip hop (Portishead), rap (public enemy)........... etc..... Endret 24. august 2005 av Nisje Olm Lenke til kommentar
diversity Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 http://last.fm/user/_diversity Coldplay, cky, rage against the machine, bertine zetlitz (blir mobbet for det), røyksopp, ugress, Ralph Myerz and the Jack Herren Band.. og listen går videre Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Alt spisende uten om tyske shlagers, hater det over alt på jord!! Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) det jeg liker best.: (i tilfeldig rekkefølge) system of a down a perfect circle rage against the machine gåte velvet revolver guns n roses pantera turboneger ac \ dc the white stripes the darkness strata placebo røyksopp red hot chilli peppers queens of the stoneage foo fighters postgirobygget muse jimmy eat world kanye west in flames incubus franz ferdinand e.s. posthumus deftones audioslave + + + Endret 8. september 2005 av 2mass Lenke til kommentar
pjolterfjong Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Tilfeldig utvalg favoritter: RJD2 Submersed Metallica Lemon Jelly Zoot Woman Tori Amos Emiliana Torrini Antony And The Johnsons Songs:Ohia Timo Maas Carpark North PJ Harvey Guano Apes Faith No More And the list goes on, and on, and on, and on... Forøvrig Audioscrobbler... Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 (endret) Vet ikke om jeg allerede har postet her, ikke gidder jeg å sjekke det heller. Jeg hører på veldig mye forskjellig, og det har jeg fra barnsben av gjort takket være en musikalsk familie. Jeg kan høre på metal, klassisk, jazz, trip-hop, pop, acid pop, reggae, trance, dance, dub, hardcore, nu-metal, prog rock, industrial, electronica (med alle de grenene det innebærer) o.s.v. Så lenge det er en rød tråd i musikken og det tiltaler meg, kan jeg høre på det. Röyksopp er smått geniale med sine nydelige produksjoner. Har selvfølgelig begge albumene de har kommet med (spec . edition). En annen gruppe jeg har hørt veldig mye på er Massive Attack. DJ Tïesto og Armin Van Buuren liker jeg også godt + mange, mange andre artister og grupper. Jeg er også alltid åpen for nye arister og grupper jeg ikke har hørt om fra før, men klarer ikke norsk køntry eller danseband. Der er det desverre en mental sperre. Noe jeg ikke liker er trangsynte folk som skal prakke sin innsnevrede musikksmak på andre, og slenge dritt om det er grupper de ikke liker. Kan hende jeg går i den fella selv av og til, ingenting er hellig tross alt. Musikk er underholdning, ikke religion. På den annen side ville jeg ikke klart dette bedritne livet uten musikken som støtte. Så.. yay for musikk (og flerkulturelt samfunn). Edit: Glemte å legge til at jeg også liker norske artister. Har bl.a. 6 CDer med Anne Grete Preus, og elsker låtene og tekstene. Endret 9. september 2005 av Sundiver Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 (endret) Jeg kan høre på alt utenom visse gitte band og visse gitte sjangrer. Det være seg ABBA, Take That, Boney M og andre idiotiske band. Styrer også unna den kommerse Country-delen, Techno/Trance/Dance og mye av norsk visemusikk. Ellers kan jeg høre på alt, tror jeg, hvis jeg ikke har glemt noe her da... Liker selvsagt godt hardere rock, men er ikke låst til det. Langt derifra... Edit, hører gjerne på disse bandene: 10cc 13th Floor Elevators AC/DC Accept Acid Mothers Temple Adema Aerosmith a-ha Ainigma Air Alan Parsons Project Alice Cooper Alphaville Ambeon Amon Düül II Andrej Nebb Anekdoten Arch Enemy Arthur Brown Atomic Rooster Audioslave Aunt Mary Bad Religion Barclay James Harvest Beach Boys Beatles Billion Dollar Babies Black Sabbath Blonde Redhead Camel Camper Van Beethoven Cars Charta 77 Cheap Trick Chocolate Watchband Coldplay COLOSSEUM II Coverdale/Page Cradle of Filth Cream Crosby, Stills, Nash & Young Curved Air Dandy Warhols David Bowie David Gilmour Dead Kennedys Deep Purple Depeche Mode Dimmu Borgir Doors Dream Theater Dukes of Stratosphear Electric Light Orchestra Elektrisk Regn Finch Finntroll Fish Foreigner Frank Zappa Fuzzy Duck Gandalf the Grey Genesis Gong Grateful Dead Hawkwind Heino Herman's Hermits Iggy Pop Interpol Iron Maiden Isis Iver Kleive og Knut Reiersrud Jane Jean-Michel Jarre Jeff Wayne Jefferson Airplane John Mclaughlin & The Truth Band Johnny Cash Jokke & Valentinerne Joy Division Joy Gruttmann Kaizers Orchestra Kent King Crimson King Diamond King's X Kjøtt Kraftwerk Led Zeppelin Leonard Cohen Life... But How to Live It Lizzy Borden Lou Reed Madrugada Mahavishnu Orchestra Mahogany Rush Mamas & The Papas Manfred Mann's Earth Band Marillion Marilyn Manson Mars Volta Mike Oldfield Moby Mostly Autumn Motorpsycho Muse Mötley Crüe Namlook, Schulze Neil Young & Crazy Horse Nick Cave and the Bad Seeds Nixons Pantera Pink Floyd Popol Ace Procol Harum Prudence Queen Queens of the Stone Age Quicksilver Messenger Service Radiohead Raw Material Rick Wakeman Rick Wright Ricochets Road Robert Plant Rockfour Roger Waters Rolling Stones Rory Gallagher Rush Saga Sand Sator Seigmen Sensational Alex Harvey Band Sepultura Sex Pistols Smashing Pumpkins Snowy White Soundtrack of Our Lives Sparks Specials Splatterheads Spooky Tooth Strawbs Styx Syd Barrett System of a Down T. Rex Tangent Tangerine Dream Ten Years After Thorbjørn Grønning Tom Waits Toy Dolls Turbonegro Turtles Taake U2 UK Ultravox Uriah Heep Ursa Major Van Der Graaf Generator Velvet Underground Who Windir XTC Yardbirds Yes Endret 9. september 2005 av anth Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Er ikke spesielt glad i Rap og Hip-Hop, men som sagt er det noen sanger jeg synes er dritråe Er inne i sånne perioder. Nå er jeg i Røyksopp, Coldplay periode. For ikke så altfor lenge siden var det Michael Jackson og før det igjen, Slayer og Dimmu Borgir... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå