Gå til innhold

Dere som hører på "alt" - meld dere!

embark

Anbefalte innlegg

Hei. :)

Jeg har vert på dette forumet i ca. ett og et halvt år. Og som kanskje de fleste vet, henger jeg en god del på musikk-delen. Men jeg synes det er alt for mange som bare holder seg til et hjørne av musikkverdenen.

I alle fall når det kommer til metal. Har fått et inntrykk av at de som hører på metal, styrer unna de meste som ikke er metal. Gjelder selvfølgelig ikke alle, men en god del av "metalheadzene" her på forumet.

Synes egentlig det er litt trist, for de går jo glipp av veldig mye god musikk som ikke kan defineres som metal.

Dette gjelder selvfølgelig ikke bare metal-folk, da...

Selv liker jeg og si at jeg hører på det meste. Hører på det meste av elektronisk musikk, det beste av pop, rap/hip-hop, det meste av metal (svinger til og med innom black metal også en gang i blant), og litt country av og til. :whistle:

Så, det hadde vert fint å kunne fått avkrefte denne myten og at alle holder seg til én sjanger. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg kan poste eit par tilfeldige band frå lista mi:

Metallica, Dido, Iron Maiden, Red Hot Chili Peppers, DJ Quiksilver, 3 Doors Down, System Of A Down, Aerosmith, Alicia Keys, Beethoven, Eminem, Helloween, ICP.

Høyrer mest på Metall, ingen tvil om det, men 100% metall blir kjedelig i lengden, dessutan er det greit å ha musikk til forskjellige formål. Kjøremusikk, sovemusikk, chillemusikk, dansemusikk. :)

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Jeg hører på omtrent alt!

Er mest interessert i rock og metal, men hører på det meste så lenge jeg liker musikken. jeg hører f.eks også mye på popmusikk. Og hører også rnb og rap jeg liker en gang iblandt, for å nevne noe =)

Lenke til kommentar

Hører mye på disse:

ATB, ACDC, Antiloop, Apopgytma Berzerk, Audioslave, Borknagar, Dimmu Borgir, Dream Theater, Faithless, Foo Fighters, Grandmaster Flash, Guano Apes, Guns n' Roses, Infected Mushroom, Iron Maiden, Lumsk, Klovner i Kamp, Nirvana, Oasis, Prodigy, R.E.M, Rage Against the Machine, Rammstein, Red Hot Chili Peppers, Run DMC, Röyksopp, System of a Down, Tupac og Turboneger.

Kameratene mine kaller meg for satandigger. Kan noen nå fortelle meg om jeg har en ensformig metalhead-smak eller ikke?

Lenke til kommentar

Dette er vel ei liste av de band jeg hører på (finnes mangetalls fler da)

Deep Purple

Gary Moore

Rainbow

Thin Lizzy

---

AC/DC

Bach, Joan Sebastian

Beatles, The

Black Sabbath

Bon Jovi

Clash, The

Dream Theater

Guns 'n' Roses

Hendrix, Jimi

Iron Maiden

Kaizers Orchestra

Led Zeppelin

Lynyrd Skynyrd

Malmsteen, Yngwie

Metallica (Alt før Black Album)

Opeth

Osbourne, Ozzy

Pink Floyd

Queen

Rage Against the Machine

Ramones

Red Hot Chili Peppers

Rush

Santana, Carlos

Satriani, Joe

Sex Pistols

Stage Dolls

System of a Down

Tool

Turboneger

Uriah Heep

Vai, Steve

Van Halen

Lenke til kommentar

Høyrer på mykje forskjellig.

Det går vel mest i metal, ja, men eg høyrer òg ein heil del på diverse elektronisk musikk, blues, jazz og til tider klassisk. Har nylig fått sansen for Prodigy. :--)

Trance er ein sjanger eg ikkje har bevega meg så veldig langt utpå, men eg er på veg. Driver og smugleser i diverse trance-tråder rundtom her, og må sei at det skjer at eg kjem over ting som verkeleg fell meg i smak. :)

Last.fm-profil ligger i signaturen.

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar

Jeg synes alle burde få med seg artister som

-Thomas Dybdal

-Bigbang

-Kings of Convenience

-Röyksopp

-John Butler Trio

-RJD2

-DJ Shadow

-Cee-lo

-Kanye West

-Common

-Coldplay

-Pizzicato Five

-Crash Test Dummies

-Delillos

-Steely Dan

-Fat Freddys Drop

-Elin Rosseland

-Franz Ferdinand

-Jamiroquai

-John Legend

-Bo Kaspers Orchestra

-Morcheeba

-New Jordal Swingers

-The National Bank

-Oasis

-Outcast

-Petter

-R.E.M.

-Toto

-Ugress

-Alanis Morisette

-Dave Matthews Band

-Kaizers Orchestra

-Katie Melua

-Miles Davis

-Norah Jones

Og mange fler!

Regner med at mange har hørt mye på denne lista da! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...