Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

FTP oppsett, trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Okey, nå skal jeg får 5 gang prøve å få til en FTP server som funker ordentlig. Har satt opp alt osv, men alikevell er det ingen som klarer å koble seg opp til den ved mindre de er i netverket mitt.. så da skal jeg prøve å få litt ordentlig hjelp her..

Okey, her er netverks oppsettet mitt, ettersom det er dette som skaper problemer.. (SE BILDE)

Denne pc'en (som jeg skal prøve å få FTP serveren til å fungere på) er altså da koblet opp mot en ruter som da er koblet opp til ADSL modemet og videre ut.

Jeg TROR at jeg har åpnet igjennom port 21 igjennom overalt, er det noe sted å sjekke dette på forresten?

post-61-1124826932_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

her er forresten feilmeldingen jeg får når jeg tester ut serveren min (fra en pc utenfor nettverket mitt)

Dette skjer uansett hva slags port jeg har på FTP serveren. Begge vet jeg er åpnet helt igjennom for jeg bruker dem til andre ting også, så jeg aner ikke hva som er galt rett og slett!

post-61-1124827362_thumb.jpg

Endret av Earth657
Lenke til kommentar

Bruker Cerberus og Passive Mode. Det er bare å forwarde FTP-porten (20 eller 21) husker ikke sånn i farta. Så må du også forwarde de passive portene, (i mitt tilfelle 1025-1030) Når alle disse er forwarda rett til din pc, så skulle det ikke være noe som helst problem å få tilgang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...