FVH Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Jeg har en vanlig maskin med en harddisk. Nå vil jeg installere en slave-disk, som er helt ny. Hva gjør jeg når alle tilkoblingene er gjort og jeg slår på maskina første gang? Må jeg inn i BIOS og klargjøre den? Har hørt noe om å partisjonere, men jeg er så grønn at jeg ikke vet hva det innebærer Takker så mye! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Sjekk punkt 3 i sticky: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=165302 Lenke til kommentar
FVH Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Takker for det! Har nå gjort det, men det er forskjell på hva som står i den menyen man får opp på Diskbehandling. Alle de andre mediene som står oppført står som "partisjon" og "standard". Den nye HD'en står som "enkel" og "dynamisk". Er dette feil, og hvordan får jeg den i tilfelle til å bli "partisjon" og "standard"? Takker. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Høyreklikk enten på selve søylen av harddisken, eller til venstre, og velg "slett" eller "slett partisjon". Så høyreklikker du igjen og velger formater. Da går jeg utfra at du vet godt hvilken disk det dreier seg om, og at du ikke har lagret noe viktig på den, så du ikke sletter masse uten å vite det. Lenke til kommentar
FVH Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Takker for svar! Prøvde det, men får ikke noe mulighet til å gjøre den til partisjon eller standard, kun enkel og dynamisk. Men er det nøye om det er det ene eller det andre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå