Gå til innhold

Oppgradering av pc. maks 8000,- kr (AMD 64)

Anbefalte innlegg

Driver å skal oppgradere pc'en min. Men jeg sliter litt med å finne ut hva som faktisk er nødvendigt. Jeg har laget en liste over hva jeg tror passer bra, men er i senere tid blitt litt usikker på hvilket skjermkort og hvilken ram jeg skal ha.

Her er i alle fall det jeg har forespeilet meg. (maks pris er 8000,- kr):

CPU: AMD Athlon 3500+ (OEM) - 1995,-

HK: Asus A8N SLi - 1095,-

Kabinett og psu: Chieftec Mesh m/410W psu - 975,-

Skjermkort: PoV GeForce 6600 GT - 1595,-

RAM: OCZ 1024MB Dual Channel Gold E.L. (2-2-2-5) - 1550,-

CPU kjøler: Zalman ZA 7700 Cu - 425,-

Kabinett vifte: Papst 120mm - 155,-

Produktene og prisene er hentet fra netshop.no.

Og som sagt, jeg er veldig usikker på hva som strengt tatt er nødvendigt, f.eks. rammen. Og når det gjelder psu'en så vet jeg ikke om Chieftec psu'er er så spesiellt bra. Men det kan jo nevnes at jeg har 3 hardisker, 1 DVD-ROM og en DVD brenner.

Vil ha så mye så muligt for pengene.

Edit:

har sett litt i Denne tråden. Og har kommet fra til at det ser passe bra ut, men det er ennå ting jeg er usikker på og det er ram og psu. Jeg ser at rammen her, umuligt kan være så bra som den jeg har valg, men jeg er sansynligvis ikke avhengi av ram med så stramme timings.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville vel kanskje hatt et litt råere skjermkort om jeg skulle oppgradert for 8K. Pleier som oftest å anbefale den Zalman kjøleren, men ville droppa den og heller brukt de pengene på ett annet skjermkort.

F.eks dette

Kunne forresten enda hovedkortet om det er aktuellt med et ATI kort da de ikke støtter det.

post-94-1125054439_thumb.jpg

Endret av underground
Lenke til kommentar
Du nevner ingenitng om hva du har fra før? Du sier jo tross alt "oppgradering"...

Regnet med at det jeg hadde fra før ikke telte så mye, men du er kanskje inne på noe der. Så er vel det en leske lært.

Har bestilt nå.

Jeg bytta ut skjermkortet og rammen, og utvida budsjettet.

Så nå er det:

Skjermkort: Gainward GeForce 6800GT

RAM: TwinMos (husker ikke i farta, men de kosta vel rundt 1000,- kr på pcutstyr).

Og forresten, bruker pcutstyr.no lanf tid på å få varene i postet?. Bestilte på onsdagen, men har ikke fått sendings bekreftelse (så fremst ikke ordebekreftelse er det samme som sendings bekreftelse hos pcutstyr).

Lenke til kommentar

Skal du først bruke ca. 2700,- på et 6800GT skjermkort så kan du like så godt bruke 500,- mer å få et 7800GT som yter langt bedre, støyer mindre og bruker mindre strøm.

Personlig så har jeg litt dårlig erfaring med twinmos ram og AMD, men Geil fungerer veldig bra :thumbup:

Lenke til kommentar
Personlig så har jeg litt dårlig erfaring med twinmos ram og AMD, men Geil fungerer veldig bra :thumbup:

Det probelmet er kjent, men skal nå visstnok være historie. Selv ville jeg ikke nølt med å velge et annet kjent merke (dersom det kostet noenlunde det samme), men det kommer sikkert til å fungere greit ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...