Gå til innhold

Nå er det jaggu på tide med nytt skjermkort!

Scotty

Anbefalte innlegg

Hei! Har et "Sapphire Radeon 9600 Pro" som føler har levd sitt...så da må det jo komme en "storebror" som erstatter "lillebror" :D ..

Her er noen krav...

tja max pris sånn ca.3000kr

Skal gå ganske overens med vannkjøling! (skal bestille det også se her/settet)

agp..

Det er vel alt..foretrekker nvidia.. :thumbup:

Og det er en annen ting jeg lurer på, hvis du tar en titt her.

Så ser du at alle er geforce6800gt med det er alt dette "xfx", "aopen", "msi" osvosv

Hva er forkjellen på alle merkene?? alle er jo 6800gt :ermm:

btw takker for alle svar! :thumbup:

Endret av Man0war
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel hvis du ikke hadde sagt at du foretrekker Nvidia hadde jeg anbefalt deg å sjekke X800 XL serien. Men siden du skal ha grønn så har jeg funnet frem denne Geforce 6800 GT til en god pris.

Merkeforskjellene er akkuratt det du ser, merker. Det er rimelig å anta at et par merker vil prøve seg på kjøleløsninger som ikke er standard, kanskje klokke kortene litt høyere eller bare ha en annen farge på kretskortet. Utenom dette er det sjeldent noen større forskjeller. Forsåvidt, nå som jeg er inne på merker så skal det være slik at Gainward har sine kort klokket litt høyere enn vanlig i tillegg til at de visst skal kunne overklokkes lettere enn andre kort siden de er først til mølla når det kommer til GPUer, bra hvis du skal overklokke noe med den vannkjølingen.

Håper det hjelper

Lenke til kommentar
Vel hvis du ikke hadde sagt at du foretrekker Nvidia hadde jeg anbefalt deg å sjekke X800 XL serien. Men siden du skal ha grønn så har jeg funnet frem denne Geforce 6800 GT til en god pris.

Merkeforskjellene er akkuratt det du ser, merker. Det er rimelig å anta at et par merker vil prøve seg på kjøleløsninger som ikke er standard, kanskje klokke kortene litt høyere eller bare ha en annen farge på kretskortet. Utenom dette er det sjeldent noen større forskjeller. Forsåvidt, nå som jeg er inne på merker så skal det være slik at Gainward har sine kort klokket litt høyere enn vanlig i tillegg til at de visst skal kunne overklokkes lettere enn andre kort siden de er først til mølla når det kommer til GPUer, bra hvis du skal overklokke noe med den vannkjølingen.

Håper det hjelper

Takker for svaret! :thumbup: Når har jeg sagt at jeg skal ha grønn?

Så det du egentlig sier er at dette kortet er like bra som dette?

...untatt kjøling og eventuelt klokking..

Som du kanskje ser så har jeg satt max-prisen på 3000kr nå( :roll: )

Og som du kanskje skjønner så blåser jeg i hvordan kjølingen er på kortet fordi jeg skal bruke vannkjøling uansett..

Men ser at dette kortet har et ganske godt rykte...anbefale?..

btw hvilket kort har du`?

:thumbup:

Lenke til kommentar

X800XL er et veldig bra skjermkort og d er veldig klokkevenlig også :thumbup:

Hadde jeg vært deg ville jeg ha kjøpt det og heller spart noen hundre kroner! For det er ikke vits med noe bedre, for det finnes ingen spill som krever så mye fra et skjermkort!

Håper dette også hjelper ;)

Lenke til kommentar
Så det du egentlig sier er at dette kortet er like bra som dette?

...untatt kjøling og eventuelt klokking..

Som du kanskje ser så har jeg satt max-prisen på 3000kr nå( :roll: )

Og som du kanskje skjønner så blåser jeg i hvordan kjølingen er på kortet fordi jeg skal bruke vannkjøling uansett..

Men ser at dette kortet har et ganske godt rykte...anbefale?..

btw hvilket kort har du`?

:thumbup:

De er ikke like gode nei. Kortet fra asus har "bare" 128 mb minne og minnet er tregere enn den andre dyrere modellen du linket til.

Lenke til kommentar
X800XL er et veldig bra skjermkort og d er veldig klokkevenlig også :thumbup:

Hadde jeg vært deg ville jeg ha kjøpt det og heller spart noen hundre kroner! For det er ikke vits med noe bedre, for det finnes ingen spill som krever så mye fra et skjermkort!

Håper dette også hjelper ;)

X800XL er langt i fra så klokkevennleg som 6800GT.

Lenke til kommentar

Tenkte ikke på at det kanskje bare er meg som har sett grafikk-kort i farger. Der rødt er ATI og grønt er Nvidia, beklager for misforståelsen. Om det kortet du linket til så er det absolutt å anbefale. Broren min bruker det samme kortet og jeg har enda ikke sett et spill det ikke takler bra og med god flyt. Som en bonus så overklokkes den som en drøm og kan lett tas langt over Ultra klokkehastigheter med den medfølgende kjølingen grunnet basis-kvaliteten av komponenter Gainward har tilgang til, og du som skal ha vannkjøling vil nok klare å nå utenkelige høyder for luftkjølings-tilhengere som meg selv.

Om de to andre kortene du linket så har TT88 et godt poeng med forskjellene, minnet. Minne koster mye og mer på alt av ting som er og det er ikke noe bedre med grafikk-kort. Heldigvis kan jeg fortelle deg at det er veldig mye verdt det hvis du har tenkt å spille i oppløsninger høyere enn 1024x768, da spiller den inn i større grad på ytelsen enn i mindre oppløsninger.

Mitt eget kort? Det er et Sapphire ATI RADEON X800 XT(ikke akuratt den linket til, men nærme nok). Vet ikke hva jeg skal si om den, ser at det er noen spill den ikke helt henger med på, blant annet spill optimalisert for Nvidia kort og til og med Half-Life 2 noen ganger, men det er herlig å ha det til råde for det er bare å skru instillinger på det høyeste i mange anno 2004 spill så snart du starter dem, da er det nesten garantert at de vil kjøre jevnt. Unskyld for skrytet, måtte bare få det ut.

Håper den ytterlige informasjonen hjelper.

Lenke til kommentar

Jeg har ATi BBA X800XT PE, og jeg må si at jeg ikke har opplevd noe som helst hakking i f.eks Half-Life 2 ved max instillinger, 6xAA og 16xAF (quality) etc i 1280x1024. DooM 3 har jeg ikke kjørt med ennå.

Er en ivrig spiller av f.eks Unreal Tournament 2004 også, har ikke sjangs å se hakking der heller.

Har ingen "2005" spill å dra erfaring fra som jeg speller, har prøvd Pariah, men er heller basert på gammel motor (Unreal II) så det kjører også som en sjarm =).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...