ManagHead Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Hvordan blir det å seriekoble 3,3V railen med 12V railen? Hva slags ut-spenning får jeg, 15,3V? Hvordan blir det for psu? Takk for sar! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Tvilsomt. Du må regne med at disse utgangene har felles jord. For å kunne seriekoble to batterier så kobler du pluss fra det ene til minus på det andre. Men det blir jo ikke mulig hvis begge batteriene har minus koblet sammen. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 Såå, det er rett og slett umulig? Hva hvis jeg har 2 psu'er? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Jo, med 2 PSU'er kan det fungere. Men pass på hva du gjør med jordledningene, du kan jo ikke bruke det andre PSUen på vanlig måte. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 Den siste der tok jeg ikke helt. Eksempel: Tar 3,3V på psu#1 til system. 3,3V på psu#2 til tec 12V til psu#2 til system 12V til psu#1 til tec Vil dette fungere? Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 trur du kan få problemer med 2 PSUer, hvis du kobler de sammen i en jordet stikkontakt er det fare for at de fremdeles får felles jord ( 0 volt ) og prøver du å seriekoble da kortslutter du den ene i alle fall... skrur du de sammen i et kabinett av metall er det også fare for at dette kan skje. Dette kommer ann på om PSU kobler 0 volt til jord (kassa til PSUen), og enkelte systemer gjør det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå