Wolverin Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Hei alle sammen, og hjelp hjelp! Jeg sitter å programerer i Access 2002 VBA. Jeg bruker DAO. notasjon, da jeg bruker recordset og database begrepene i DAO standarden. Min kode er som følger Dim rs1 As DAO.Recordset Dim db1 As DAO.Database Dim teller As Long Dim verdi, settinn As String Dim hent, start, mellom, slutt, tekstenen, summert As String hent = "select * from nye_verdier" Set db1 = CurrentDb() Set rs1 = db1.OpenRecordset(hent) start = "#Value=<" mellom = ".0 " slutt = ">" summert = "#Sum=" teksten = start If rs1.RecordCount < 1 Then MsgBox "Ingen verdier i tabellen" End Else rs1.MoveFirst teller = 1 End If verdi = rs1!verdier teksten = teksten + verdi + mellom Do Until rs1.EOF Or teller = 168 rs1.MoveNext verdi = rs1!verdier teksten = teksten + verdi + mellom teller = teller + 1 Loop teksten = teksten + slutt rs1.Close settinn = "insert into ut(strengen) values(" & teksten & ")" DoCmd.RunSQL (settinn) Jeg skal altså ta verdier som ligger i tabellen nye_verdier og legge dem til en tekststreng som begynner som følger: #Value=< Med verdiene blir det #Value=<5.0 6.0 2.0 1.0 ....... 5.0 6.0 4.0> Hvor verdiene fra start til slutt er 168 i antallet. Dette skal dyttes inn i tabellen UT, som har et felt ved navn strengen som er av notat typen, for å få nok plass. Når jeg kjører gjennom dette, så bygges teksten rett opp, og loop og alt fungerer, men når jeg kommer til docmd.runsql (settinn) så får jeg error 3075 syntax error. Hva er galt, og hvordan ordner jeg dette?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå