Dr€@$ Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Noen som vet hva feilen kan være? alt skulle være koblet riktig og det funket jo i det andre toweret. pliz help Dr£@$ Lenke til kommentar
rolfhansen Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Kortslutning under hovedkortet? Lenke til kommentar
Dr€@$ Skrevet 27. november 2001 Forfatter Del Skrevet 27. november 2001 veøl.. skjønner ikke åssen det skulle kunnet skje.... huff.. får håpe jeg må ut med noen tusen for et nytt et, håpe på at det funker i morgen.. noen flere med ideer? Lenke til kommentar
sealt Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 hmmm har du demontert minnebrikkene?sjekk at de har ordentlig kontakt Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Har du skrudd i de 4-6 "forhøyerne" (hva er det egentlig de heter??) som kjør at hk'et ikke kommer i kontakt med bakplata i kabinettet? Er ikke sikkert hk er ødelagt, om det er slik "kortslutning" vil det vanligvis bare ikke ville boote med klage fææælt.. Lenke til kommentar
rolfhansen Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Har ikke vært så mye borti KG7, men MSI kortene er veldig kresne på skruer under hovedkortet, og jeg har tatt kortene ut og inn haugevis av ganger og det har klaget fortsatt.. Legg en antistatpose under og lag hull til skruefestene.. Sjekk om det virker da.. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 et langt og tre korte indikerer vel no sånt som feil på skjermkort ? Ram-feil er vel en lang...? Skifta du PSU ? Lenke til kommentar
Dr€@$ Skrevet 28. november 2001 Forfatter Del Skrevet 28. november 2001 hehe, tusen takk gutter.. siden hodet ikke er helt godt i dag så har jeg ikke skjekka ennå, kan kanskje være rammne, den ble tatt ut og inn, men men, skal teste med den antistatiske posen bak.. men kom ijgen gjerne med flere ideer =)=) dr£@$ Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Jeg har dette hovedkortet (RAID versjonen) Hadde noe lignende problem,... Svart skjerm og uhyggelig mye biip fra speakeren.... Mitt problem var : Dårligt minne (RAMEN som jeg fikk tilsendt var deffekt. Dette var fra multicom forresten...) Etter ny brikke ble alt fint og normalt. Har hatt maskinen siden September nå og maskinen er nå meget stabil og rask! - Ikke vet jeg om dette hjalp deg men får håpe du løser problemet uansett! Lenke til kommentar
Dr€@$ Skrevet 29. november 2001 Forfatter Del Skrevet 29. november 2001 jeg har testet med ny minnebrikke, dette hjalp ikke, skal om jeg får nok tid i dag teste det i det gamle toweret.. æsj, ikke dete jeg trengte rett før jul.. adsl neste uke og greier : dreas Lenke til kommentar
Dr€@$ Skrevet 30. november 2001 Forfatter Del Skrevet 30. november 2001 vel, har testa alt nå, annen ram, skjermkort osv.. kan jo hande at begge rammene var defekt men... alså i litt detaljer av hva som skjer så er det først 2-3 små klikk så begtnner pippinga. :/ Lenke til kommentar
rusol Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Du vet at du må sette ram-brikkene i riktig rekkefølge. jeg husker ikke helt,men du må begynne fra 1-4 eller 4-1. Og pass på at du setter ram- brikkene skikkelig nedi. Har samme hk som deg. Du må presse jæv.. hardt. (ikke for hardt da :smile: ) Lenke til kommentar
w-maker Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Vær veldig forsiktig med "antistatisk pose" løsningen... De sølvfargede posene er ledende på utsiden og vil ihvertfall føre til kortslutning.. Lenke til kommentar
Strips Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Du kan jo altids prøve å ha HKet utenfor kassa og fyre det opp en gang. Da vet du at det ikke er kassa. Lenke til kommentar
realace Skrevet 15. desember 2001 Del Skrevet 15. desember 2001 Hei... There are a number of beep code you may experience: 1- No beep at all - this means your motherboard is dead, either due to a defective or underpowered power supply, poorly seated CPU or RAM, or a dead-on-arrival board 2- One beep - board is working fine 3- One long beep then machine shuts down - faulty, improperly installed or missing CPU 4- Beeeeeep-beep-beep - this means no video card detected (or poorly seated video card) 5- A single tone, repeated over and over. This is a memory problem (could be the DIMM, the controller, or the CPU cache memory). 6- A two-tone siren, generally caused by overheating or out of specification voltages 7- Rapid stream of beeps - this means a key is stuck on your keyboard, it is not properly plugged in, or the keyboard is incompatible in some way 8- Four beeps then machine shuts down - with BIOS version WW or WZb00 - this is because these version of the BIOS will shut down your machine if no fan tachometer signal is detected on FAN1 header. Make sure you attach a fan to this header! BIOS WZb01 and later have this functionality disabled by default, and it can be enabled in the BIOS noe som passer? Mvh Realace Lenke til kommentar
kindings Skrevet 15. desember 2001 Del Skrevet 15. desember 2001 Hadde samme problem(dvs høres likt ut) med mitt KG7-lite. Av en eller annen grunn fungerte det igjen etter at jeg tok av og på(evnt inn og ut) CPU'en(kanskje noe statiske saker?). Skulle egentlig sende det inn, men bestemte meg for å gi det en sjanse til, heldigvis. Jeg bør kanskje legge til at jeg hadde "mekket" litt med datamaskinen før det skjedde. [ Denne Melding var redigert av: kindings på 2001-12-15 21:41 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå