Kenneth Dammyr Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Bumper det svaret her jeg da: Kjøp to like brikker av 1GB. Da har du mulighet for å oppgradere i fremtiden hvis det skal være ønskelig. Dessuten er prisforskjellene såpass små. Å kjøpe forskjellige brikker synes jeg er amatørmessig når man skal ha ny PC. Og, 6600GT er ikke et dårlig kort. Jeg synes det får bli en vurdering på pris. Ved en evt. oppgradering vil du ha skjermkortet som en fin ting å oppgradere. Du har jo PCIe og ellers alt som skal til for å putte inn noe bedre senere Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Bumper det svaret her jeg da:Kjøp to like brikker av 1GB. Da har du mulighet for å oppgradere i fremtiden hvis det skal være ønskelig. Dessuten er prisforskjellene såpass små. Å kjøpe forskjellige brikker synes jeg er amatørmessig når man skal ha ny PC. Takk for flott svar, men må vel bumpe dette: Jeg må ha minst 1 stk 2*512MB. Så da blir det enten 512*4 eller 1GB+512*2. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Hvorfor må du ha 2x512? Isåfall kan du like gjerne ta 4x512. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Tomat-Ulf: Som vi har nevnt tidligere i tråden så er det bare å sende en mail til Netshop, så retter de garantert opp i det duste-opplegget der! Jeg ville absolutt ikke kjøpt minnebrikker jeg må klokke ned til 333MHz, som er det som vil skje med mer enn to dobbeltsidige brikker. 2 x 1GB for teh win! Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Tomat-Ulf: Som vi har nevnt tidligere i tråden så er det bare å sende en mail til Netshop, så retter de garantert opp i det duste-opplegget der! Jeg ville absolutt ikke kjøpt minnebrikker jeg må klokke ned til 333MHz, som er det som vil skje med mer enn to dobbeltsidige brikker. 2 x 1GB for teh win! Det vil nok ikke dte, fordi han skal ha en "Venice" prosessor som støtter fire brikker Når det gjelder skjermkort, for guds skyld velg noe som holder lengre enn 6600GT. Og at du må legge til 1700 for å få X800Gt er teit, da disse skal være ca jevne i pris! Skal du oppgradere noe, kjøp et 7800GT, dette koster vel ca 3600 e.l. Det holder LENGE for deg og pcen din vil holde en god stund lengre. Forøvørig verdt det om du skal spille mer avanserte spill enn GTA:SA. Til det spillet kan du bruke samme skjermkort som du brukte til å spille Vice city med, da de bruker samme grafikkmotor Så ja, 6600GT vil holde i massevis og mere til for akkurat det... Når det gjelder minne, så bør du kjøpe 2x1GB, med f.eks disse Håper dette hjalp deg mer Send bare en mail eller ring de og spør, de vil da tross alt ha fornøyde kunder Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Mener du at jeg skal vente med å kjøpe nytt skjermkort? Bare ha det kortet spm følger med nå. og heller vente med å oppdatere? Tar 4*512MB ram btw. Endret 7. september 2005 av Tomat-Ulf Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Bør jeg vente med å kjøpe OS til den nye windowsen kommer. Har en blilligversion av XP, så jeg tror den får holde så lenge. Det er vel bare å sette i OS-CD'en, å innstallere, så funker PC'en flott? Lenke til kommentar
Eyvind Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Bør jeg vente med å kjøpe OS til den nye windowsen kommer. Har en blilligversion av XP, så jeg tror den får holde så lenge. Det er vel bare å sette i OS-CD'en, å innstallere, så funker PC'en flott? ja vent til vista kommer. du må nok installere noen divere men det følger med så det skal ikke være noe problem! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå