Gå til innhold

Ferdigbygd allround PC. Er disse delene bra?

Anbefalte innlegg

Men det blir mye dyrere om jeg velger 2X1GB uansett så..
Det tror jeg det ikke behøver å bli. Sjekk en gang til.

1 stk. Kingston 1024MB 400MHz DDR PC3200 Non-ECC CL 3

og 2 stk. OCZ 512MB Value Series PC-3200 DDR (2,5-4-4-8) 400Mhz?

Blir ikke det litt tungvint da? ;)

Kan noen svare meg på om dette er smart/lurt? Om 1GB pinnen burde byttes ut med en annen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan du ikke heller kjøpe samme type ram? lettere :p

Ja. Er det noe å tjene på å ha forskjellige?

jeg gadd ikke lese noe særlig lenge, men jeg anbefaler at du bytter skjermkortet.. er jo syk pc.. bortsett fra skjermkortet..............

Hvilket skjermkort burde jeg bytte til da?

Lenke til kommentar

Kjøp to like brikker av 1GB. Da har du mulighet for å oppgradere i fremtiden hvis det skal være ønskelig. Dessuten er prisforskjellene såpass små.

Å kjøpe forskjellige brikekr synes jeg er amatørmessig når man skal ha ny PC.

Morten: Du skal ikke si for sikkert. Det er sant at det som regel fungerer med 20pins PSU, men de ekstra 4 pinnene er der med hensikt. Kanskje kan det by på problemer i fremtiden.

Lenke til kommentar
Kjøp to like brikker av 1GB. Da har du mulighet for å oppgradere i fremtiden hvis det skal være ønskelig. Dessuten er prisforskjellene såpass små.

Det går ikke å ha to 1GB pinner. Minst to 512MB pinner. Er det like greit å ta fire da?

Kan noen også svare meg på skjemkortspørsmålet?

Lenke til kommentar
Viking Miditower Sort m/350W PSU

Tekniske spesifikasjoner :

Hovedkort type : Micro ATX, ATX

Mål (HxBxD): 440 x 200 x 495 mm

350W Powersupply

Støtter AMD & P4

5 ledige rom for 5.25" devices

1 ledig rom for 3.5" devices

4 rom for 3.5" devices

Det står ikke noe om det i beskrivelsen. Er du helt sikker på at det er 20-pins kontakt på PSU?

Lenke til kommentar
Det står ikke noe om det i beskrivelsen. Er du helt sikker på at det er 20-pins kontakt på PSU?

Det er nok det. Som du ser på bildet,så er det en sort "propp" over 4 av pinnene.

Det står i manualen til hovedkortet at proppen skal stå i hvis man bruker 20pin og at den skal fjernes hvis man bruker 24pin. :)

ga_k8nf-9a.jpg

Lenke til kommentar

Det går ikke å ha to 1GB pinner. Minst to 512MB pinner. Er det like greit å ta fire da?

Kan noen også svare meg på skjemkortspørsmålet?

Takk for det med om skjermkortet funker, men kan dere svare meg på dette også?

Lenke til kommentar
jeg anbefaler egentlig ikke de aller nyeste radeon kortene, fordi det er ofte mye problemer med ytelsen.

hva med å investere i et 7800 kort? fungerer nok mer enn bra nok i en lang stund fremover :)

For 2-3k mer? Tror ikke det.... Sååå mye bedre kort trenger jeg ikke..

Noen andre?

Lenke til kommentar
den så kjempe bra ut den  :thumbup:

Men kan du si noe om et billig, litt bedre skjermkort? Om det er verdt det?

ATI Radeon X800GT 128/256mb ram. begge disse versjonene har bedre ytelse enn 6600GT og er billigere!

men pcen ser jo grei ut den men det er det eneste du bør sjekke opp syntes jeg!

PS: så masse stress om 2*1GB brikker i stedet for 2*512. ta to 512mb brikker.. det går ann å oppgradere og kjører selv 1GB ram(er litt mer avansert bruker). funker fett! tro meg.

lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

ATI Radeon X800GT 128/256mb ram. begge disse versjonene har bedre ytelse enn 6600GT og er billigere!

Blir 1700 kr til. Det tror jeg ikke at jeg gidder.

PS: så masse stress om 2*1GB brikker i stedet for 2*512. ta to 512mb brikker.. det går ann å oppgradere og kjører selv 1GB ram(er litt mer avansert bruker). funker fett! tro meg.

Spørsmålet er 1gb+2*512mb eller 4*512MB.

Endret av Tomat-Ulf
Lenke til kommentar
jeg anbefaler egentlig ikke de aller nyeste radeon kortene, fordi det er ofte mye problemer med ytelsen.

Javel...hvor har du det i fra? :hmm:

jeg har 6 venner som bestilte samme kortet (x800) for et halvt år siden eller noe (ihvertfall i vinter/vår) Og 5 av kortene fungerte dårlig iforhold til den ytelsen de har lovet. og en til venn av meg bestilte x850xt pe i juni, og den fungerte heller dårlig den også.

ikke svar med at de ikke kan konfigurere, for det er ikke tilfellet

Lenke til kommentar

Blir 1700 kr til. Det tror jeg ikke at jeg gidder.

Spørsmålet er 1gb+2*512mb eller 4*512MB.

Bumper disse spørsmålene her jeg. Ikke lenge til jeg bestiller. Hvis jeg ikke får mer hjelp blir det 4*512MB ram og det skjermkortet som følger med.

Dette funker vel bra til GTA:SA, Doom 3, Half-Life 2 osv ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...