:---{D Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Endelig skal jeg kjøpe meg data. Problemet er at jeg ikke er så sikker på hva som er bra og hva som er dårligt. Har funnet ut at jeg skal ha en ferdigbygget fra netshop, siden da kan jeg hente den selv på den nye butikken her i Oslo. Dataen skal brukes til spilling, surfing, videoredigering og bilderedigering, og ellers andre ting en kan bruke en PC til. Jeg har en 19" crt skjerm, tastatur og mus fra før. Slik ser det ut nå (oppdatert): 1 stk. Strømkabel m/jord 2 Meter Kabel 1 stk. Sony Floppy 3.5¨ 1.44MB FDD SORT Sony MPF 920 - Diskettstasjon 1 stk. Nero Burning ROM 6.0 OEM Express Nero software til NEC CD/DVD brenner 1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær 1 stk. PC eske/emballasje 1 stk. Viking Miditower Sort m/350W PSU Støtter AMD & P4, stillegående 1 stk. Gigabyte GA-K8NF-9 nForce4-4X ATX/S-ATA/GB-LAN/8ch-LYD/1394B/PCIe 1 stk. AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED Socket 939 512KB cache "Venice" 2 stk. OCZ 512MB Value Series PC-3200 DDR (2,5-4-4-8) 400Mhz 2 stk. OCZ 512MB Value Series PC-3200 DDR (2,5-4-4-8) 400Mhz 1 stk. Samsung Spinpoint P120S 250GB S-ATA II 8MB cache, 7200RPM, NCQ, Noise Guard 1 stk. Gigabyte GeForce 6600 GT 128MB PCIe DVI/TV-out/Twin view/Power DVD 1 stk. NEC DVD-brenner ND-3540 bulk, intern 16X Double layer sort, bulk 1 stk. Logitech S-100 Høyttalere Stereo sort 2 desktop høyttalere, OEM 1 stk. Logitech DeLuxe Tastatur sort, Bulk Midnight Black, PS-2 (som jeg skal bruke til spilling, ettersom at det andre tastaturet mitt er trådløst, og duger ikke så bra på spill tror jeg.) Pris: kr 7967,23 Her er en link til siden som viser hvilke konfigurasjoner du kan velge i mellom. Har foresten en "billigversion" av XP som jeg tror jeg skal bruke, og heller vente med å kjøpe nytt OS når Windows Vista kommer. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 Hadde vært flott om folk kunne svare at den er bra, hvis den er bra også. Jeg aner absolutt ikke nå. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Hvis du leser retningslinjene så sier de ingen bumping før etter 24 timer. Men det ser greit ut. Lenke til kommentar
Tweaky Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Ja, den ser ut som en veldig bra gaming pc Men du burde nok vurdere ATI X800GT framfo 6600GT da dette viser seg å yte bedre. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 Ja, den ser ut som en veldig bra gaming pc Men du burde nok vurdere ATI X800GT framfo 6600GT da dette viser seg å yte bedre. Det gjør det da ganske mye dyrere, siden de har satt ned prisen for akkurat dette skjermkortet i denne pakka. Men hvilket kort er det du snakker om. Hvis du gidder å ta en tur innom siden, så kan du velge hvilken du vil. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Jeg vil foreslå en harddisk fra Samsung med samme størrelse, men med NCQ. Koster 100kr mer, men de bråker mindre og NCQ øker ytelsen betraktelig. Jeg er usikker på dette Vikingkabinettet. Har ikke sett verken positiv eller negativ omtale. Men det er nok liten tvil om at et Artic Silentium T" vil være enda bedre. Ellers veldig bra Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 Jeg vil foreslå en harddisk fra Samsung med samme størrelse, men med NCQ.Koster 100kr mer, men de bråker mindre og NCQ øker ytelsen betraktelig. Jeg er usikker på dette Vikingkabinettet. Har ikke sett verken positiv eller negativ omtale. Men det er nok liten tvil om at et Artic Silentium T" vil være enda bedre. Ellers veldig bra Du mener denne? Samsung Spinpoint P120S 250GB S-ATA II- 250 GB - 8MB cache - 7200RPM - S-ATA II med inntil 300MBps overføringshastighet - Gj. snittlig søketid 8,9 ms - Noise guard, Silent Seek, S.M.A.R.T. Angående kabinettet, trenger jeg jo ikke noe kjempepene saker. Om det er litt lite kabinett så gjør det ingenting, ettersom at jeg ikke skal bygge selv. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Poenget var egentlig at det er usikkert hvor bra den strømforsyningen yter. Men de kan jo ikke levere deg en PC som har for liten strømforsyning, så det går nok fint (Var den hardisken jeg mente ja) Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Poenget var egentlig at det er usikkert hvor bra den strømforsyningen yter.Men de kan jo ikke levere deg en PC som har for liten strømforsyning, så det går nok fint Kan bli et problem, men jeg tror neppe det, nei. Hvis de gjør noe galt får jeg vel bare klage. Endret 23. august 2005 av Tomat-Ulf Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 6800LE gir deg mer for pengene enn 6600GT, hvis du softmodder. Pass på at størmforsyningen er en 24pins strømforsyning, og ikke 20pins. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 6800LE gir deg mer for pengene enn 6600GT, hvis du softmodder. Pass på at størmforsyningen er en 24pins strømforsyning, og ikke 20pins. Jeg aner ikke hva å softmodde er. Strømforsyningen budre funke. Kommer denne data'n til å funke flott på GTA:SA for eksempel? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Har du mulighet, så gå for to RAM-brikker á 1G fremfor fire brikker á 512. Ellers ser det bra ut. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 Har du mulighet, så gå for to RAM-brikker á 1G fremfor fire brikker á 512. Ellers ser det bra ut. Har vel hørt et sted at systemet blir mer stabilt om man har flere. Men det blir mye dyrere om jeg velger 2X1GB uansett så.. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Har du mulighet, så gå for to RAM-brikker á 1G fremfor fire brikker á 512. Ellers ser det bra ut. Har vel hørt et sted at systemet blir mer stabilt om man har flere. :!: Seriøst? Det er til opplysning motsatt. Særlig hvis du har VIA-chipsett. Men selv på Nforce 3 så kan du ikke kjøre alle brikkene på full speed dersom du har 4 dobbeltsidige brikker. De aller nyeste Athlon 64-prosessorene skulle visst takle dette, men da må også hovedkort-produsentene avstemme BIOS for dette. Men det blir mye dyrere om jeg velger 2X1GB uansett så..Det tror jeg det ikke behøver å bli. Sjekk en gang til. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 Men det blir mye dyrere om jeg velger 2X1GB uansett så..Det tror jeg det ikke behøver å bli. Sjekk en gang til. 1 stk. Kingston 1024MB 400MHz DDR PC3200 Non-ECC CL 3 og 2 stk. OCZ 512MB Value Series PC-3200 DDR (2,5-4-4-8) 400Mhz? Blir ikke det litt tungvint da? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Jeg ser at på "Minne 2" så er det ikke noe annet alternativ. Dette kan sikkert løses ved å sende en mail til Netshop. Du kan evt. kjøre Kingston HyperX 2048MB kit, men det var dyrt, da... Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 Jeg ser at på "Minne 2" så er det ikke noe annet alternativ. Dette kan sikkert løses ved å sende en mail til Netshop. Du kan evt. kjøre Kingston HyperX 2048MB kit, men det var dyrt, da... Ikke sant. Men jeg tror ikke jeg gidder å sende mail til netshop. De har satt det sammen som de har satt det sammen. Funker nok uansett... Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 Kan noen svare meg på om det er mulighet for å koble til to skjermer nå? Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Kan noen svare meg på om det er mulighet for å koble til to skjermer nå? 6600GT har doble DVI-kontakter, dermed skulle det ikke være noe problem med dual-screen. Skal du bestille snart eller? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 Skal du bestille snart eller? Nå har netshop endelig klart å åpne i Oslo, så teh final trykk kommer vel snart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå