Eivind_bh Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) JA, jeg har søkt rundt på forumet og lest en god del om tele objektiver til Nikon. Men fant ikke mye om nettopp Sigma 70-200mm F2,8 APO EX DG HSM Nikon . Jeg skal reise litt til høsten og vurderer denne. Har hørt at den kan måles opp mot Nikon's egen F2,8 80-200. Noen som har erfaringer med dette? Eller andre alternativer i samme klasse? Setter pris på svar, og anbefalinger EDIT: Har egentlig litt lyst på noe opp til 300, eller eventuelt litt mer vidvinkel, uten at det blir for lyssvakt, men finner ikke noe alternativ som kan måle seg i lysstyrken. Endret 25. september 2005 av Eivind_bh Lenke til kommentar
kamragal1 Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 JA, jeg har søkt rundt på forumet og lest en god del om tele objektiver til Nikon. Men fant ikke mye om nettopp Sigma 70-200mm F2,8 APO EX DG HSM Nikon . Jeg skal reise litt til høsten og vurderer denne. Har hørt at den kan måles opp mot Nikon's egen F2,8 80-200. Noen som har erfaringer med dette? Eller andre alternativer i samme klasse? Setter pris på svar, og anbefalinger EDIT: Har egentlig litt lyst på noe opp til 300, eller eventuelt litt mer vidvinkel, uten at det blir for lyssvakt, men finner ikke noe alternativ som kan måle seg i lysstyrken. dette sigma objektivet skal være et ganske bra objektiv etter det jeg har hørt. Lenke til kommentar
Eivind_bh Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 noen som har erfaring med hvordan det er mekainsk? Vurderer om jeg skal kjøpe nikkor 80-200 f2,8 fra usa. Noen som har noe negativt å si om dette objektivet? Lenke til kommentar
olemm Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Tror søkemotoren må ha svikta deg (lurer på om den ignorerer tall?) Diverse diskusjoner om disse 70-200-objektivene både her og på foto.no, jeg lenka akkurat til et par om Canon i en annen tråd (http://forum.akam.no/index.php?showtopic=463257, og erfaringer fra Canonbrukere kan også være relevant all den tid selve obj. ikke er fundamentalt forskjellig de to fatningene i mellom. Søk også på "Sigma 70-200" i foto.no så vil du få noen tråder som diskuterer denne opp i mot nikon sitt obj. Lenke til kommentar
Eivind_bh Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 Ja, jeg opp bare feilmeldinger når jeg prøvde å søke Men takk for linkene, nå fikk jeg mye klarhet i saken Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Det er eit meget godt objektiv. Det er masse gode erfaringer med det på dpreview.com Det einaste er at sigma ikkje alltid er 100% på kvalitetssikringen, men det skall ikkje skape noko problem, siden eventuelle feil vill verte retta (garanti/kjøpslov) Eg kjøpte mim 70-200 hos itech og sålangt storfornøyd med objektivet. Det fokuserer rimelig kjapt og eg ingen ting å glage på det optisk. zoom ringen er litt treig i min meining, men det er kanskje berre ein vanesak. (den er "hard" men går jevnt/lugger ikkje) Edit: eit alternativ er sigma sin 70-300 f4. eventuelt ein 1.4 telekonverter Endret 25. september 2005 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå