oysteinq Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Hei; Tenkte det var på tide å bytte ut viftene mine. Jeg har ikke mulighet for å legge kabinettet under skrivebordet, pga. skuffer og sånt gjør det ganske trangt, jeg har Thermaltake shark kabinettet, og som du kan se, har den en åpen ratio på 61% på siden, så støy er ett problem. Men informasjonssider sier ikke helt sannheten om støynivået, derfor vil jeg ha anbefalinger om vifter som har lavt støynivå, men fortsatt kjøler veldig bra, helst ikke så dyre om det er mulig. x2 120mm kabinettsvifter x1 boxed A64 3200+ vifte x1 sapphire (ati) x700pro vifte Tusentakk Lenke til kommentar
atleau Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 SilenX viftene er vel anerkjent som de som kanskje flytter mest luft per desibel. Er litt dyre, men hva gjør en ikke for litt fred og ro! Vil ikke anbefale de for CPU/GPU kjøling alene, med en god kjøleribbe vil de gjøre underverker. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 prisen er ikke akkurat billig, men papst vifter er vel det beste man kan få (pris/ytelse) du bør for lyden sin skyld bruke så store vifter som mulig, og kjøre de på lav volt, f.eks med en eller flere slike adaptere og en viftestyring Lenke til kommentar
oysteinq Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 Takk for svar Viftekontrollen kubbet for en måned siden Så blir nødt å kjøpe ny, men det største problemet er; jeg vet ikke om noen gode vifter som passer til x700pro. Om noen har erfaringer om dette hadde jeg satte stor pris på det. Som sagt, den viften som sapphire leverer er ganske liten, og bråker.. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM80DHP sammen med en 80-120mm vifte vil bli STILLE, men om den passer med ditt kort vet jeg ikke Lenke til kommentar
atleau Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Arctic Cooling ATI SILENCER 1 rev.2 får du for under 150,- fra databutikken.com. Evt. en Zalman ZM80CHP fra microplex.no for 129,-. Begge er vel gode og rimelige løsninger for det kortet vil jeg tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå