Gå til innhold

Oppgradering av AMD spille-PC

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Trenger litt hjelp her, skal oppgradere min gamle Barton 2500+ :p

Jag har fra før som skal brukes i den nye maskinen:

Chieftec Dragon Tower 360W PSU

1x 250GB Seagate SATA HD

1x 160GB WD SATA HD

1x 160GB WD PATA HD

1x NEC 3510 DVD-R

1x Plextor 48x CD-R

2x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5

Foreløpig oppsett nye deler:

AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939 2MB, BOXED m/vifte Pris ny: 4795.00

Arctic Cooling Freezer 64 CPU-Kjøler Socket 754/939/940 Pris ny: 295.00

Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16 Pris ny: 1629.00

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs Pris ny: 949.00

XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz Pris ny: 3495.00

Totalt uten frakt 11563.00

Spørsmål:

1. Vil 360W PSU holde til denne suppa? ;)

2. Hvis nei, hviken PSU er å anbefale til en vettig pris?

3. Den CPU kjøleren, er den noe tess? Har fått bra feedback på Komplett. Jeg er helt n00b på kjøling... Hvor mye vil den hjelpe i forhold til boxed-vifta?

4. Ang. kjøling, har én 80mm vifte i kabinettet pr. i dag, er det mye vits med fler kabinettvifter? Jeg har ikke tenkt å klokke så mye... Bare litt :whistle:

5. 64-bit Windows... De har ikke det på Komplett ser jeg. Noen som har erfaringer med det? Noe poeng ennå?

6. Kom gjerne med forslag på endring av oppsett!! :dribble:

Takk på forhånd!

Endret av Storm29
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja har brikt den strømforsyninga på værre saker faktisk jævelig seige di der..

så det går bra...greit valg det meste..men slik det er per i dag og neste år får man ikke utnyttet dobbelkjerne fult ut ..alså windows osv..spill...slik at en enkeltkjerne prosessor vill gjøre en lignende bra jobb for HALVE prisen...

så...jah er det verdt det? ville rocka bra me en 3700 tror jeg ..kanskje brukt resterende penger på KNALL ram...

kun forslag og synspunkter..ikke heng meg.. :tease:

Lenke til kommentar

Har også hatt den PSUen du har, og den imponerte ikke meg, den tok livet av et 6800GT kort jeg hadde inkludert seg selv..

Bruk penga på bedre ram gjerne 2 gig, og en PSU. MIST 500 wattern er kurrant. Personlig syns jeg en 3700 San Diego holder mål. Kjører min egen på samme hovedkort på 2.75ghz nå med orginalkjølern.

Lenke til kommentar
Har også hatt den PSUen du har, og den imponerte ikke meg, den tok livet av et 6800GT kort jeg hadde inkludert seg selv..

Bruk penga på bedre ram gjerne 2 gig, og en PSU. MIST 500 wattern er kurrant. Personlig syns jeg en 3700 San Diego holder mål. Kjører min egen på samme hovedkort på 2.75ghz nå med orginalkjølern.

Jeg har jo 2 x 512 MB sånne brikker fra før, og med 2 til blir det jo 2GB :cool:

Lenke til kommentar

Jeg har jo 2 x 512 MB sånne brikker fra før, og med 2 til blir det jo 2GB :cool:

Du vil ikke kunne kjøre Comand Rate 1 T med 4 brikker.

I tillegg vil klokkepotensialet senkes betraktelig av å kjøre med 4 brikker.

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar

Du vil ikke kunne kjøre Comand Rate 1 T med 4 brikker.

I tillegg vil klokkepotensialet senkes betraktelig av å kjøre med 4 brikker.

Hmm... hva er poenget med fire Ram slotter hvis ikke man kan bruke alle fire uten å gå ned i ytelse :no:

Lenke til kommentar

Ad spm. 5 finner du litt info på denne linken. Benytter du ikke 64-bit programmer har det relativt lite for seg. Fremtidige programmer blir sikkert kompilert til 64-bit, men du kan jo like godt vente med oppgraderingen til da og bruke ditt gode gamle 32 bit så lenge...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...